Politiebericht Utrecht: district Eemland Noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 9.15 uur
Autos vernield

SOEST- In een parkeerhaven nabij de Kastanjelaan/Foekslaan werden zondagochtend twee autos aangetroffen met kapot gestoken banden. Eén auto werd ook bekrast.
De vernieling had plaatsgevonden in de nacht van zaterdag op zondag. De politie stelt een onderzoek in.

Gewonden bij aanrijding Hoge Vuursche

LAGE VUURSCHE - Op de Hoge Vuurscheweg raakten zondagmiddag omstreeks half vier twee mensen gewond bij een aanrijding tussen een motor en een auto.

De auto kwam vanuit de richting van de parkeerplaats Peijnenburg en gaf op het kruispunt geen voorrang aan de motor die van links kwam. Na de aanrijding reed de bestuurder van de personenauto door. De motorrijder met bijrijdster (beiden 50 jaar en afkomstig uit Gendt) raakten ernstig gewond bij de aanrijding. Zij werden beiden overgebracht naar het ziekenhuis.
De politie is op zoek naar de bestuurder van de personenauto.

Diefstal uit bedrijf

SOEST Maandagochtend omstreeks half vijf kreeg de politie de melding dat een inbraakalarm in een bedrijf aan de Van Weedestraat in Soest af zou gaan. Samen met de eigenaar is de politie het pand ingegaan. In het magazijn troffen zij twee verdachten aan. Een politieman kon een van de verdachten nog net vastpakken aan zijn been, maar moest hem na een worsteling loslaten. De verdachten zijn via het dak ontkomen. De politie heeft de inbraak in onderzoek.