Circa 200 miljoen financiering voor Interxion

Datum nieuwsfeit: 11-09-2000
CIRCA ¤ 200 MILJOEN FINANCIERING VOOR INTERXION
Opbrengsten bestemd voor verdere uitbreiding Internet exchange centers®

Amsterdam, 11 september 2000 - Interxion Holding N.V. (Interxion), met een groeiend aantal onafhankelijke Internet exchange centers (IECs) in Europa, heeft circa ¤ 200 miljoen aangetrokken met de verkoop van Serie B preferente aandelen. Dit brengt de totale financiering die Interxion dit jaar heeft bijeengebracht op circa ¤ 270 miljoen.

Nieuwe investeerders zijn onder meer het door Goldman Sachs ondersteunde Whitehall Street Real Estate Fund, GS Capital Partners 2000, DLJ Real Estate Capital Partners II, L.P., CSFB Private Equity, CFSB Real Estate Investment Banking, CFSB Technology Group, Enron Broadband Services, een dochteronderneming van Enron Corp. (NYSE: ENE), Continuum Group Ltd. en Aman Ventures. Bestaande aandeelhouders die aan deze financieringsronde deelnemen zijn onder meer the Baker Communications Fund II, Navis Partners V, Bear Stearns Merchant Banking, Morgan Stanley Dean Witter, Residentie Investments en Paribas Deelnemingen.

Deze transactie is één van de grootste onderhandse financieringen in de opkomende Europese internetinfrastructuurindustrie. Interxion is van plan met de opbrengsten het aantal IECs in Europa verder uit te breiden. Bovendien kan Interxion de volgende stappen in het ondernemingsplan uitvoeren, zoals het ontwikkelen van extra diensten en het aantrekken van management en technisch personeel.

"De vraag naar onze diensten in Europa groeit snel. Wij zijn verheugd dat een groot aantal belangrijke, op telecom en internet gerichte, participatiemaatschappijen en strategische beleggers ons bedrijf blijven steunen," zegt Bart van den Dries, CEO van Interxion. "Met dit aanvullende kapitaal kunnen wij ons doel, om de leidende Europese leverancier op het gebied van managed data services te worden, verder nastreven".

Edward Scott, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Interxion: "Interxion bevindt zich in het hart van de internetactiviteiten. Een groeiend aantal Internet exchanges, ISPs, ASPs, content providers, content distributeurs, hosting- en telecombedrijven heeft behoefte aan pan-Europese managed data services, geleverd door onafhankelijke partijen. Interxion is één van de leiders op het belangrijke gebied van internetinfrastructuur. Deze financiering bevestigt de positie van Interxion en maakt het mogelijk de uitbreidingsplannen sneller te realiseren".

Ovum, een onafhankelijk onderzoeksinstituut, voorziet dat de Europese co-locatie- en webhostingmarkt zal groeien van $ 1,8 miljard in 2000 naar $ 12,3 miljard in 2005; een samengestelde jaarlijkse groei van 47%. Tevens berekent Ovum dat de Europese vraag naar internetbandbreedte zal groeien van 9 gigabits per seconde in 1999 naar 380 gigabits per seconde in 2003 (de snelheid waarmee data in een netwerk worden vervoerd); een samengestelde groei van 155%. International Data Corporation (IDC), een ander onafhankelijk onderzoeksinstituut, voorziet dat het aantal Europese internetgebruikers zal groeien van 81 miljoen in 1999 naar 215 miljoen in 2003; een samengestelde jaarlijkse groei van 35%.

Baker Communications Fund I, Fleet Equity Partners, Bear Stearns Merchant Banking en Morgan Stanley Dean Witter hebben in januari 2000 gezamenlijk ¤ 70 miljoen Serie A preferente aandelen gekocht van Interxion. Voor de investeringsronde van de Serie B preferente aandelen is Interxion geadviseerd door het kantoor van Akin, Gump, Strauss, Hauer & Feld, L.L.P. in New York en Allen & Overy in Amsterdam. Akin Gump Technology Ventures is ook een investeerder in de ronde van Serie B preferente aandelen.

Over Interxion:
Interxion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van een groeiend aantal onafhankelijke Internet exchange centers® (IECs) in Europa. Alle Internet exchange centers van Interxion zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale telecom carriers en met verschillende Europese Internet Exchanges. Elk Internet exchange center is voorzien van ononderbroken elektriciteitsvoorziening, brandbeveiligingssystemen, toegang tot meerdere telecommunicatienetwerken en is permanent bemand door professionele medewerkers. Op dit moment heeft Interxion 11 operationele IECs in Amsterdam, Frankfurt, Londen, Parijs, Brussel, Düsseldorf, Kopenhagen, Stockholm en Wenen. In de komende maanden zullen IECs in Madrid, Milaan, Zürich, München, Helsinki en in het MediaPark Hilversum worden geopend. Interxion levert co-locatie diensten en andere diensten met toegevoegde waarde, speciaal ontworpen voor de specifieke behoeften van geavanceerde netwerken zoals interconnectie tussen klanten, installatie van materiaal, beheer en onderhoud, telecomdiensten, managed storage services, handel in bandbreedte en news & caching services.

Voor meer informatie:
www.interxion.com