Persbriefing over de toekomstplannen van Microsoft met msn

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000

Schiphol-Rijk, 24 augustus 2000,

Betreft: persbriefing met Rick Belluzzo,
Group Vice President Personal Services and Devices Group van Microsoft "Toekomst van online lifestyle van consumenten en MSN"

Geachte redactie,

Hoe zullen Internet-gebruikers in de toekomst communiceren? De consument wordt overspoeld met nieuwe technologie, waaronder mobiele apparaten, breedband, WebTV en allerlei Internet-diensten. Maar hoe gaat de consument hier nu echt van profiteren in het dagelijks leven? En, hoe zal Microsoft's consumenten Internet portal MSN inspelen op deze ontwikkelingen? Welke meerwaarde zal MSN kunnen bieden voor de online lifestyle? Met wereldwijd maandelijks meer dan 200 miljoen unieke bezoekers staat MSN nog maar aan het begin van een nieuw tijdperk. Dit geïntegreerde netwerk van content en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, is in vele opzichten de etalage van Microsoft's online strategie. Deze portal zal de komende tijd worden uitgebreid met vele interessante mogelijkheden.

Dát zijn de onderwerpen waarover wij op 12 september a.s. een persbriefing organiseren met Rick Belluzzo, Group Vice President Personal Services and Devices Group van Microsoft als spreker. Deze divisie brengt Microsoft's .NET platform, Personal Services en nieuwe Devices samen op een manier die cruciaal is voor de toekomst van Microsoft. Rick is lid van het Microsoft Business Leadership Team dat verantwoordelijk is voor de Strategische Planning van Microsoft. Op 12 september is hij in Nederland en hij zal tijdens de persbriefing een toelichting geven op de huidige status van MSN en aan de hand van voorbeelden en video's laten zien welke impact technologie in de (nabije) toekomst op het dagelijks leven van consumenten zal hebben. De persbijeenkomst vindt van 13.00 tot 14.00 uur plaats in het Rosarium te Amsterdam. Voorafgaande aan de bijeenkomst bestaat vanaf 12.15 uur de gelegenheid een lunch te gebruiken.

Rick Belluzzo was voor zijn komst naar Microsoft in 1999 werkzaam als CEO bij Silicon Graphics en daarvoor als Vice President bij Hewlett-Packard. Hij staat aan het hoofd van de groep die bij Microsoft verantwoordelijk is voor het samenbrengen van het .NET-platform, Personal Services en nieuwe apparaten, zoals WAP-telefoons, WebTV, handheld- en autocomputers. Onder deze groep valt ook MSN, dat Microsoft's belangrijkste medium zal worden voor het aanbieden van software en diensten via Internet.

Graag horen wij van u of u van plan bent aanwezig te zijn. Dit kan per bijgevoegd antwoordformulier, t.a.v. ons PR-bureau MCS, t.a.v. Perlita Fränkel (faxnummer 023 - 565 17 24) of via e-mail aan MCS ((info@monogram.nl)). Bellen met MCS kan natuurlijk ook, telefoonnummer 023 - 562 82 08. Na een positieve reactie uwerzijds sturen wij u een bevestiging toe en een routebeschrijving.

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.

Michiel Gosens
Public Relations Manager Microsoft