Vlaamse Scholier Lichtervelde ontwerpt winnend verkeersbord

Sector Pers en Public Relations
Contactpersoon: Dries Vandermeersch
E.Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel
tel. 02-790 93 06 - fax 02-790 95 06 - gsm: 0477-23 13 57 e-mail: (dries.vandermeersch@rago.be)

PERSBERICHT- Uitnodiging

Datum: 7 september 2000
Fax /E-mail bestemd voor: Alle nieuwsredacties Betreft: Dieter Vandewalle BSGO De Valke Lichtervelde ontwerpt winnend verkeersbord verkeersproject Bond Moyson West-Vlaanderen. Dieter Vandewalle, tot vorig jaar leerling aan de basisschool van het gemeenschapsonderwijs De Valke in Lichtervelde, is samen met zijn klas een van de twee laureaten van de wedstrijd 'Ontwerp je eigen verkeersbord'. Op woensdag 13 september heeft in de school de uitreiking plaats.

De wedstrijd 'Ontwerp je eigen verkeersbord' kaderde in een project rond verkeersveiligheid, georganiseerd door de Bond Moyson en SVV, de vrouw- en gezinsbeweging van Bond Moyson West-Vlaanderen tijdens het schooljaar 1999-2000. Vooraf werden aan de hand van een checklist de schoolomgevingen van ongeveer 750 West-Vlaamse scholen doorgelicht. Op vrijwillige basis werkten 75 scholen mee aan de tweede fase van het project, namelijk het inventariseren van de mobiliteitsgewoonten aan de hand van vragenlijsten voor leerlingen en ouders. In de derde fase werd de wedstrijd 'Ontwerp je eigen verkeersbord' georganiseerd, waarbij het 6e leerjaar van de BSGO De Valke uit Lichtervelde als laureaat uitkwam voor het Zuiden van de provincie.

Dieter Vandewalle ontwierp het winnende verkeersbord, dat door zijn klasmakkers verder werd ontwikkeld. Een professionele firma staat in voor de aanmaak van dit verkeersbord, dat op woensdag 13 september onthuld wordt. Dit verkeersbord zal aan alle Belgische gemeentebesturen worden aangeboden.

Tijdens de plechtigheid/persvoorstelling worden ook de resultaten van het onderzoek naar de verkeersveiligheid door de Bond Moyson en SVV-West Vlaanderen visueel voorgesteld. Vervolgens zal tijdens een rondrit door Lichtervelde aan alle scholen het verkeersbord onthuld worden. U bent dan ook vriendelijk uitgenodigd op de persvoorstelling Datum: woensdag 13 september om 8.30 uur
Plaats: Basisschool van het Gemeenschapsonderwijs De Valke Torhoutstraat 65
8810 Lichtervelde
Wenst u meer informatie? Neem dan contact op met de persverantwoordelijke, Dries Vandermeersch.

Met vriendelijke groeten
Dries Vandermeersch
Verantwoordelijke Pers-PR
Het Gemeenschapsonderwijs Stafcel Communicatie