Informatiebijeenkomst aanbestedingen PSOM Zuid-Afrika

Datum nieuwsfeit: 15-09-2000
Senter

14 Aug 2000.

Bedrijven gezocht met interesse in Zuid-Afrika

Nederlandse bedrijven met interesse voor langdurige handelsrelaties en investeringen in Zuid-Afrika kunnen vanaf 11 september voorstellen indienen voor samenwerkingsprojecten binnen het Programma Samenwerking Opkomende Markten (PSOM).

Het PSOM is onderdeel van het Bedrijfslevenprogramma van het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking (DGIS), dat tot doel heeft Nederlandse investeringen en handelsrelaties in opkomende markten te bevorderen en te helpen bij het realiseren van een duurzame ontwikkeling van de lokale en regionale economie.

Projecten moeten betrekking hebben op één van de volgende sectoren: landbouw/agro-business, transport/infrastructuur en duurzame energie/milieu. De PSOM-bijdrage bedraagt 80 procent van de totale projectkosten.

Informatiebijeenkomst

De pre-kwalificatieronde van deze aanbestedingen staat open van 11 september tot en met 23 oktober 2000, 12.00 uur. Op vrijdag 15 september 2000 is om 15.00 uur een informatiebijeenkomst over deze aanbestedingen. Tijdens deze bijeenkomst, die plaatsvindt bij Senter Internationaal in Den Haag, wordt ingegaan op de procedure voor het indienen van PSOM-projectideeën.

Nederlandse bedrijven met interesse in een handels- en/of investeringsrelatie met Zuid-Afrika kunnen een inschrijvingspakket aanvragen bij Senter Internationaal, dat het PSOM uitvoert in opdracht van het DGIS.

Meer informatie

Ondernemers die geïnteresseerd zijn in een inschrijvingspakket of in deelname aan de bijeenkomst, kunnen dit via fax of e-mail kenbaar maken aan Senter Internationaal. Zij kunnen zich richten tot mevrouw E. Kramer, fax (070) 361 09 18, e-mail: e.kramer-(vanleeuwen@senter.nl), onder vermelding van de sector waarin zij geïnteresseerd zijn.

Voor overige informatie kan men contact opnemen met één van de PSOM-adviseurs van Senter Internationaal, telefoon (070) 361 05 42, of internet raadplegen: www.senter.nl/psom.