Werkconferentie PVDA over toegankelijkheid rechtspraak

Partij van de Arbeid

Den Haag, 31 augustus 2000

PVDA DISCUSSIEERT OVER DE TOEGANKELIJKHEID RECHTSPRAAK

Over enkele maanden worden in de Tweede Kamer twee ingrijpende wetsvoorstellen behandeld over de reorganisatie van de rechterlijke macht. Hieraan voorafgaand organiseert de Tweede-Kamerfractie van de PvdA op vrijdag 15 september de werkconferentie 'De burger en de rechter' om deze voorstellen te bespreken. De PvdA vindt namelijk dat vast moet staan dat de wetsvoorstellen leiden tot een verbetering van de toegankelijkheid en de efficiency van de rechtspraak.

Tot nu toe zijn de twee wetsvoorstellen 'De burger en de rechter' en de 'Organisatie en bestuur gerechten' uitsluitend besproken door justitie en de rechterlijke macht. Daarom vindt de PvdA nu het moment voor maatschappelijke discussie aangebroken. De conferentie 'De Burger en de rechter' staat dan ook open voor iedereen met interesse in de Nederlandse rechtspraak.

De conferentie vindt vrijdag 15 september plaats van 10.00 tot 16.30 uur in schouwburg Ogterop, Zuideinde 70 in Meppel. Deelnemers kunnen zich tot 12 september opgeven (telefoon 070-318 27 70, fax 070-317 37 87, e-mail: (g.vanoven@tk.parlement.nl)).

Voor meer informatie:

Gerritjan van Oven 070-318 27 70/Remco Dolstra 070-318 26 96

NB. Het programma van de conferentie is niet leesbaar te mailen en als bijlage toegevoegd.