Zwemactie voor beenprothesegebruikers 'De Benen Nemen'

Datum nieuwsfeit: 16-09-2000

Afzender: (LaRose76@hotmail.com)

Contactpersoon: Annette Roozen (bestuurslid)

"De Benen Nemen" houdt zwemactie voor beenprothesegebruikers

Datum: 16 september 2000

lelystad - Stichting 'De Benen Nemen' houdt zaterdag 16 september 2000 een informatiemarkt en een sponsorzwemmiddag in het Multifunctionele centrum 'De Koploper', aan Badweg 21 in Lelystad. De opbrengst van de sponsorzwemactie gaat naar beengeamputeerde kinderen in Mozambique. Zij hebben helaas niet de techniek en het geld tot hun beschikking om op een prothese te kunnen lopen, zoals beenprothesegebruikers in Nederland.

Informatiemarkt

De informatiemarkt is bedoeld voor iedereen die een beenprothese heeft. Prothesegebruikers kunnen zich tijdens deze markt op de hoogte stellen van de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Maar ook voor andere belangstellenden is het een interessante markt en iedereen kan er met al zijn vragen bij de zeven orthopedische bedrijven terecht.

Sponsorzwemactie

Van 14.00 tot 18.00 uur kan iedereen die zin heeft, beenprothesegebruiker of niet, zoveel baantjes zwemmen als hij wil ten behoeve van dit goede doel. De stichting rekent op minstens 500 deelnemers. Het geheel zal muzikaal omlijst worden door de big band "De Benen Nemen".

Stichting 'De Benen Nemen

Leidseweg 40 B