KNMG organiseert workshops over actuele onderwerpen

Datum nieuwsfeit: 19-09-2000

KNMG organiseert workshops over actuele onderwerpen

26 juni 2000

De KNMG organiseert in de periode tussen 19 september en 28 november een negental workshops over onderwerpen die op dit moment binnen de gezondheidszorg spelen.

Het betreft onderwerpen als Patiëntenrechten, beroepsgeheim, privacy en elektronisch paiëntendossier, informatie- en communicatie technologie, aansprakelijkheid, de arbo-curatieve samenwerking en de invloed van de europese wetgeving op de Nederlandse gezondheidszorg. De bijeenkomsten zullen plaatsvinden in Domus Medica, Lomanlaan 103 te Utrecht.

De Nederlandse gezondheidszorg wordt steeds ingewikkelder en de arts krijgt met steeds meer regels te maken. Maar ook maatschappelijke ontwikkelingen stellen nieuwe eisen aan het functioneren van de arts. Wat bijvoorbeeld te denken van de Europese eenwording of de invloed van de informatie en communicatietechnologie op het functioneren van artsen. Veranderingen volgen elkaar ook hier in rap tempo op. Om artsen en studenten geneeskunde over deze ontwikkelingen te informeren organiseert de KNMG, zoals gezegd, 9 workshops. De bijeenkomsten zullen ?s avonds plaatsvinden en duren van 18.00 en 21.00 uur.

De bijeenkomsten staan open voor studenten, co-assistenten en artsen, zowel leden als niet-leden van de KNMG. Studenten betalen per bijeenkomst Dfl. 20,-, of Dfl. 100,- voor alle workshops. Artsen die lid zijn van de federatie KNMG betalen per bijeenkomst Dfl. 90,- per avond, of Dfl. 700,- voor alle workshop. En artsen die niet lid zijn betalen Dfl. 110,- per avond, of Dfl. 850,- voor alle avonden.

Voor meer informatie over de workshops kunt u verkrijgen bij mw. M. de Kruijff, Conference Unit KNMG, tel. (030) 28 23 391, of per e-mail: (m.de.kruijff@fed.knmg.nl), of bij mw. Mr. R.M.S. Doppegieter, beleidsmedewerker-jurist, tel. (030) 28 23 382, of per e-mail: (r.doppegieter@fed.knmg.nl)

Download folder (PDF-formaat)