Opel presenteert nieuwe reeks bestelwagens

Datum nieuwsfeit: 23-09-2000
Vindplaats 2
BedrijfsautoRAI

9-8-00 10:55:00

Vivaro: nieuwe reeks Opel bestelwagens

Opel zal tijdens de 58e Internationale Bedrijfswagen Tentoonstelling van Frankfurt, die wordt gehouden van 23 tot en met 30 september, voor het eerst een geheel nieuwe bestelauto aan het publiek tonen: de Vivaro.

De verkoop van de opmerkelijk modern gestileerde, voorwielaangedreven Opel Vivaro start in het voorjaar van 2001. Het model, dat het gat tussen de Combo en de Movano vult, komt op de markt als gesloten bestel en als combi, een versie geschikt voor het vervoer van personen.

De Vivaro wordt leverbaar met een keuze uit twee wielbases (3.098 en
3.498 millimeter), een maximum laadvermogen van 1.200 kilogram en een maximum laadvolume van 6 m3. De aandrijving wordt verzorgd door twee hypermoderne 1.9-liter common-rail diesels (van respectievelijk 80 en 100 pk) of door een 120 pk sterke tweeliter zestienklepper benzinekrachtbron.

Zowel de techniek als de vormgeving van de Vivaro zijn mede ontwikkeld door Renault. Het Franse merk brengt gelijktijdig met de Opel Vivaro een identieke bestelwagen genaamd New Traffic op de markt.

Met de Vivaro mikt Opel op een bestelwagenmarkt die de afgelopen vier jaar is gegroeid tot meer dan 500.000 eenheden. In 1999 namen de Medium Vans, waartoe de Vivaro behoort (maximaal 2.8 ton GVW), 2,7 procent van de totale Europese markt voor hun rekening. Vorig jaar werden ongeveer 2,5 miljoen nieuwe bedrijfswagens verkocht in Europa.