Informatie over subsidies watertechnologie op Aquatechbeurs

Datum nieuwsfeit: 26-09-2000
Bron: Senter
Senter

29 Aug 2000.

Watertechnologie kreeg in 1999 NLG 110 miljoen subsidie via Senter

In 1999 kregen 3500 uiteenlopende projecten op het gebied van watertechnologie naar schatting NLG 110 miljoen (circa 50 miljoen EUR) aan subsidie via Senter. Dit agentschap van het ministerie van Economische Zaken voert overheidsbeleid uit. Senter verschaft van 26 tot en met 29 september in de RAI te Amsterdam informatie over alle subsidies en kredieten voor watertechnologie tijdens de Aquatechbeurs.

De projecten die in 1999 via Senter geld kregen, variëren sterk. Bij sommige staat de kwaliteit van het drinkwater centraal, andere verminderen de mate van vervuiling van afvalwater. In totaal vertegenwoordigen de 3500 watertechnologie-projecten 5% van alle projecten waar Senter vorig jaar overheidsgeld aan toe heeft gekend. In totaal ontvingen bedrijven en kennisinstellingen ongeveer NLG 2,2 miljard (circa 998 miljoen EUR) via Senter aan subsidie, fiscale tegemoetkomingen en kredieten op het terrein van technologie, energie, milieu, export en internationale samenwerking.

Veruit de meeste van de 3500
watertechnologie-projecten ontvingen overheidsgeld uit de Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk (WBSO), een fiscale faciliteit voor ondernemers en zelfstandigen die speur- & ontwikkelingswerk verrichten. De andere waterprojecten deden met succes een beroep op de subsidieregeling Bedrijfsgerichte Technologische Samenwerking (BTS), het Programma Samenwerking Oost-Europa (PSO) en de Subsidieregelingen Haalbaarheidsprojecten MKB en Referentieprojecten Milieutechnologie.

Senter heeft tijdens de Aquatechbeurs stand nummer 337 in Hal 3 (Westhal) op de looproute `onderzoek & advies.

Terug naar nieuwsoverzicht