Conferentie over waterbehandelingsprocessen

Amsterdam RAI

Aquatech 2000
31 jul 2000

Conferentie: 'Innovations in conventional and advanced water treatment processes'

Gelijktijdig met Aquatech, van 26 tot en met 29 september, vindt het congres 'Innovations in conventional and advanced water treatment processes' plaats. Hier wordt een overzicht gepresenteerd van de 'state-of-the-art'en van de meest recente ontwikkelingen op het gebied van waterbehandelings- processen. Conferentievoorzitters zijn prof. dr. Rolf Gimbel en prof. dr. Jan Schippers. Het congres is het resultaat van de samenwerking tussen de International Water Association (IWA) en de American Water Works Association (AWWA), Kiwa, IWW (Rheinish-Westphalian Institute for Water Research) en Aquatech.

Het engelstalige congres is bestemd voor het technisch en operationeel management van waterleidingbedrijven, watergebruikende industriële ondernemingen, advies- en ingenieursbureaus, researchinstellingen en landelijke en lagere overheden.

Een keur aan presentaties is het afgelopen half jaar aangeboden en beoordeeld; daarvan zijn er 47 geselecteerd om te worden gepresenteerd in diverse parallelle sessies. Deze parallelsessies zijn geclusterd rond thema's als 'verwijdering van anorganische stoffen uit grondwater', 'verwijdering van deeltjes en desinfectie' en 'integrale waterbehandelingssystemen' of bijvoorbeeld 'productie van biologisch stabiel water'. Ook onderwerpen als 'modellering' en simulatie' komen uitgebreid aan de orde.
Behalve de mondelinge presentaties in de parallelsessie zullen ook nog ruim 20 poster-presentaties gehouden worden.

Het congres wordt geopend door drie gezaghebbende 'keynote-speakers': · Günter Klein uit Denemarken met een verhandeling over 'Bindende Afspraken op het gebied van Water en Gezondheid';
· Ken Ives uit Engeland met een terugblik op innovatie en · Vernon Snoeyink uit Amerika, met een verhandeling over Amerikaanse ervaringen bij de verwijdering van sporen van organische stoffen d.m.v. actieve kool.

De laatste congresdag is bestemd voor technische excursies naar het Waterleidingbedrijf 'Leiduin' en proefinstallaties van Gemeentewaterleidingen Amsterdam. Daar zal o.a. aandacht worden besteed aan zaken als snelle en langzame zandfiltratie, ozonisatie en actieve koolfiltratie.

Het volledige programma en het inschrijvingsformulier zijn te vinden op:
Aquatech-website: www.aquatech-rai.com.
Nadere informatie is verkrijgbaar via KIWA, mevr. Jacqueline Hoogstraaten,