Derde Internationale Discus Kampioenschap in Duisburg

Contactpersoon: Fons van der Hart

3e Internationale Discus Kampioenschap

Datum: 30 september t/m 3 oktober

Vanaf 30 september t/m 3 oktober a.s. wordt in de Duitse plaats Duisburg, het 3e Internationale Discus Kampioenschap gehouden. Op dit grootste evenement ter wereld dat geheel in het teken van de Discusvis staat worden ca. 650 verschillende Discusvissen vanuit de hele wereld tentoongesteld en door een vakjury beoordeeld op hun individuele kwaliteiten. Met een totaal prijzengeld van ca. 55.000 gulden is dit evenement voor alle kwekers wereldwijd zeer aantrekkelijk om hun dieren tentoon te stellen. Daarnaast is er een uitgebreide verkoophal allerlei nieuwe produkten op het aquariumgebied worden gepresenteerd. Uiteraard kan de liefhebber daar ook Discusvissen kopen. Van wildvang exemplaren tot aan de nieuwste Aziatische varianten.

Door de webmasters van de twee grootste sites op dit gebied zal ook de nodige aandacht aan dit evenement worden besteed. Zo zijn wij persoonlijk tijdens dit kampioenschap aanwezig, en zullen een drietal webcam's de wereld laten zien wat er zoal gebeurd. Daarnaast krijgen aquariumliefhebbers wereldwijd de mogelijkheid om met de bekendste kwekers en auteurs op Discusgebied te chatten. Tevens krijgt ons "internetpubliek" de mogelijkheid om online hun favoriete Discusvis uit te kiezen. Voor diegenen die dit kampioenschap bezoeken biedt ons Internetcafe met een negental online machines de mogelijkheid om de Discusvis ook eens online te bekijken.

Kortom een fantastisch evenement dat voor alle aquariumliefhebbers de moeite van een bezoek waard is.

Discus als Hobby (DaH) www.xs4all.nl/~fvdhart

Bleiswijkstraat 1b