Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 11.15 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 11.15 uur
Keistadfeest

AMERSFOORT De politie surveilleerde zaterdagnacht met ongeveer acht agenten in de binnenstad van Amersfoort om de openbare orde te handhaven en eventuele overlast zoveel mogelijk te beperken. De avond van het Keistadfeest was niet onrustiger dan andere zaterdagavonden.

Bij twee horecagelegenheden ontstond een conflict tussen bezoekers en portiers. De oorzaak van beide conflicten is onduidelijk. Wel ontaardde de onenigheid in beide gevallen in het uiten van fysiek geweld. Er raakte niemand ernstig gewond. De politie heeft geen aanhoudingen verricht.

Drie wildplassers werden bekeurd en ontvingen een bekeuring van 60,=.

Op de Utrechtsestraat trof de politie te paard een groepje jongeren aan dat tegen deuren en ramen schopte. De jeugd had duidelijk een slok teveel op. De jongeren werden op hun gedrag aangesproken en verder door de politie in de gaten gehouden.

In de Lavendelstraat moest de politie tussenbeide komen toen twee mannen met elkaar op de vuist gingen. De oorzaak van de ruzie is onduidelijk.

De politie heeft verder vier personenautos bekeurd die foutief op de Langestraat stonden geparkeerd.

Invalide-auto op zijn kant gezet

AMERSFOORT Op de Soesterweg werd zaterdag- op zondagnacht omstreeks half twee een invalide-auto op zijn kant gezet door twee mannen die er vervolgens in een witte auto vandoor gingen.

De invalide man stond in een van de parkeervakken langs de rijbaan uit te rusten toen er plotseling twee mannen verschenen die hem met zijn wagen omduwden. Diverse voorbijgangers belden de politie die de man in zijn auto overeind hielp. De bestuurder had last van hoofdpijn, voor hem werd een ambulance gebeld. De schade aan het voertuig was dermate ernstig dat het moest worden weggetakeld.

Getuigen worden gevraagd zich te melden bij de politie in Amersfoort, 033-4680111.

Valse collectanten

AMERSFOORT Twee jongens, in de leeftijd van ongeveer 13 jaar, hebben zaterdagavond in de Verhoevenstraat gecollecteerd voor een voetbalvereniging. De jongens vertelden dat de loten later zouden worden opgestuurd, maar dat er wel vooraf betaald moest worden. Een bewoonster vertrouwde het niet en belde de betreffende voetbalvereniging op. Zij kreeg gelijk: er was geen loterij georganiseerd door de voetbalvereniging. Toen de politie ter plaatse kwam, waren de jongens inmiddels gevlogen.

Man rijdt kabelkast REMU aan

AMERSFOORT - Om zes uur zaterdagavond reed een 22-jarige automobilist uit Gorredijk op de Zeldersteweg tegen een kabelkast van de REMU aan.

De man reed met een snelheid van ongeveer 80 km/u toen hij plotseling afremde omdat hij een auto uit een uitrit zag komen. Zijn auto raakte daarbij in een slip, kwam met de rechterkant van de auto in de berm terecht en raakte de kabelkast. Vervolgens kwam de auto dwars op de weg tot stilstand. De auto was total-loss moest worden weggesleept. De bestuurder raakte niet gewond.
Doordat de kabelkast was geraakt, kon de buurt even geen tv meer kijken.

Man rijdt door na aanrijding
AMERSFOORT Een 19-jarige automobilist uit Nijkerkerveen werd zaterdag- op zondagnacht omstreeks twee uur aangehouden op de Hogeweg te Amersfoort nadat hij een auto had aangereden en had geprobeerd er vandoor te gaan.

Terwijl een 33-jarige man voor het rode verkeerslicht op de Hogeweg stond te wachten, werd hij van achteren aangereden door de 19-jarige man die vervolgens het hazenpad koos. De 33-jarige Amersfoorter achtervolgde de man via de Oude Lageweg, door Rustenburg/Liendert en reed hem vervolgens klem op de Hogeweg.
De politie heeft tegen de 19-jarige man diverse processen-verbaal opgemaakt.