Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 10-09-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 10-09-2000 Persbericht 10 september 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Diefstal motor
Zaterdagmiddag rond 15.15 uur is op de Kanaaldijk Noord in Eindhoven een rode Harley Davidson type Road King met het kenteken MV-93-TS gestolen. De eigenaar parkeerde de motor voor een zaak sloot de motor af en zette het alarm in werking. Toen hij vijf minuten later naar buiten kwam was de motor al verdwenen.

Eindhoven: Bromfietsdiefstallen
Zaterdagavond rond 19.00 uur is in de Bennekelstraat een 24-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was in het bezit van twee kort daarvoor gestolen bromfietsen. Hij wordt verdacht meer bromfietsdiefstallen te hebben gepleegd de laatste tijd. Hij is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Brand
Zaterdagavond rond 22.00 uur brak er brand uit in een schuur aan de Kanaaldijk Zuid in Eindhoven. Het ging om een oude schuur die achter een slooppand stond. Een naastgelegen bedrijfspand liep lichte brand- en rookschade op. De brandweer heeft de brand geblust. Vermoed wordt dat de brand is aangestoken.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Gestelsestraat is zondagmorgen om 1.00 uur een 50-jarige Eindhoven bekeurd voor het rijden onder invloed. De man blies tijdens een controle 0,75 pro mille. Op de Antoon Coolenlaan is zondagmorgen om 2.00 uur een 27-jarige man uit Leende bekeurd voor het rijden onder invloed. Hij blies 0.85 pro mille.

Nuenen: Schennispleger
Vrijdagmiddag rond 17.00 uur heeft een nu nog onbekende man schennis gepleegd tegenover twee 9 jaar oude meisjes. De kinderen waren aan het spelen op de Brabantring in Nuenen. Het was de kinderen opgevallen dat daar enkele malen een witte bestelauto op en neer reed. De bestuurder stopte en vroeg de twee kinderen de weg naar de Refelingse Erven. Toen de kinderen bij de auto kwamen zat de man te masturberen. Volgens de kinderen gaat het om een 35 tot 45 jaar oude man, grijs / blonde korte haren en hij droeg een ruitjesblouse met meerdere kleuren. Hij reed in een klein type witte bestelauto.

Mierlo: Schennispleger
Zaterdagmiddag rond 15.00 uur heeft een nog onbekende man schennis en ontucht gepleegd bij twee meisjes van 7 en 10 jaar oud. De man sprak de kinderen aan op de Bennedonk in Mierlo. Ter hoogte van de Saal liep hij met de kinderen een pad in dat uitkomt achter de Gerst in Mierlo. In de struiken daar pleegde de man schennis en liet het 7-jarig kind een onzedige handeling verrichten. Volgens de kinderen gaat het hier om een ongeveer 40 jaar oude man, 1.70 meter groot met een normaal postuur, zwarte achterover gekamde haren en hij droeg een zwarte ovale bril.

Maarheeze: Diefstal auto
In de nacht van vrijdag op zaterdag is in Maarheeze in de Libellestraat een zwarte Opel Astra met het kenteken RN-JJ-17 gestolen.

Vervolg regio berichten

Budel: Woninginbraak
Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Driebokstraat in Budel. De daders hebben eerst geprobeerd een raam open te breken en toen dat niet lukte is aan de voorkant van de woning een ruit ingegooid. De bewoners missen een computer, een tv en audioapparatuur. Er is voor enkele duizenden guldens schade aangericht.

Heeze: Vechten
Een Geldroppenaar( leeftijd onbekend) is zondagmorgen rond 1.00 uur in een horecazaak aan de Nieuwedijk in Heeze licht gewond geraakt door een man die met een mes zwaaide. De man, een 25-jarige inwoner van Heeze, kreeg op de dansvloer onenigheid met andere bezoekers. Hij trok een mes en zwaaide daar mee in het rond. Hij raakte het slachtoffer ter hoogte van zijn keel. Het slachtoffer liep een snijwond op. De man uit Heeze is ingesloten voor een verder onderzoek.

Veldhoven: Inbraak
Zaterdagavond is ingebroken in een kantoor aan de Bree in Veldhoven. De glazen voordeur werd vernield en de daders hebben een geldlade van een kopieerapparaat opengebroken. Het is nog bekend wat er is gestolen.

Helmond: Brandstichting
Zaterdagavond rond 21.40 uur hebben onbekenden een auto in brand gestoken die stond geparkeerd op de Azalealaan in Helmond. Eerder deze week waren er al vernielingen aangericht aan de auto en was er onder meer een ruit ingegooid. De brandweer heeft de band geblust.

Helmond: Onder invloed
Zaterdagavond om 22.00 uur is op de Kanaaldijk Noord West een 30-jarige Helmonder bekeurd voor het rijden onder invloed. De man blies tijdens een controle 0,85 pro mille. Een 22-jarige Eindhovenaar reed zondagmorgen om 1.45 uur op de Helmondselaan met zijn auto tegen een bouwhek. De man had gedronken en blies 1,35 pro mille. Zijn rijbewijs mocht hij op het politiebureau achter laten en hij krijgt bovendien een proces-verbaal. Een 20-jarige inwoner van Helmond die zondagmorgen om 6.00 uur op de Broekwal werd betrapt op het rijden onder invloed weigerde om een blaastest af te legen. De man weigerde zelfs zijn identiteit op te geven maar werd door een van de politieagenten op het bureau herkend. Zijn rijbewijs moet de man inleveren en bovendien krijgt hij een proces-verbaal voor het weigeren van de ademtest.

Helmond: Bedreiging
Zondagmorgen om 2.30 uur is op de Havenweg een 30-jarige Helmonder aangehouden. De man had kort daarvoor een portier van een horecagelegenheid bedreigd. Hij bedreigde de portier met de dood en zou terugkomen om de zaak te verbouwen. Toen de gewaarschuwde agenten hem wilden aanhouden verzette de man zich. Nadat hij werd aangehouden is hij op het politiebureau ingesloten.

Helmond: Drugscontrole
De politie van Helmond heeft zondagmorgen om 4.00 uur een controle gedaan bij een privéclub aan de Mierloseweg in Helmond. Drie vrouwen ( 26-27 en 35 jaar) zijn aangehouden onder meer om hun identiteit vast te stellen. Twee van hen zijn later door de vreemdelingenpolitie ingesloten. De 35-jarige vrouw is naar huis gestuurd. Een 33-jarige Helmonder is aangehouden omdat hij zich tegen de politie verzette. Bij een 32-jarige inwoner van Helmond vond de politie 6 XTC pillen. Bij een van de vrouwen ( 26) werd een patroon voor een vuurwapen in haar handtas aangetroffen. Een 25-jarige inwoner van Helmond die in het pand was had een groot geldbedrag ( enkele duizenden guldens) en ook 6 XTC pillen bij zich. Deze man is ook overgedragen aan de vreemdelingenpolitie voor het vaststellen van de juiste identiteit.

Helmond: Brandje fout geblust
Een 24-jarige Helmonder is zondagmorgen om 5.15 uur licht gewond geraakt bij een brandje in zijn woning aan de Johannes Vermeerlaan. Bij thuiskomst wilde de man nog enkele loempias bakken. De frituurpan raakte oververhit en vatte vlam. De Helmonder maakte de kardinale fout door deze brand met water te blussen. Een keukenbrandje was het gevolg. De brandweer had de brand snel onder controle.

Valkenswaard: Man neergeslagen
Zondagmorgen rond 0.20 uur is een 51-jarige man uit Valkenswaard door twee nog onbekende mannen neergeslagen. Het slachtoffer was afgewerkt op een adres aan de Norbertusdreef en wilde zijn fiets pakken. Die bleek weg. Toen hij in de buurt op zoek ging naar zijn fiets trof hij twee mannen die allebei een bivakmuts op hadden. Een van die mannen sloeg het slachtoffer met een hard voorwerp op zijn hoofd. Het slachtoffer is later naar het ziekenhuis gebracht om zich aan een hoofdwond te laten behandelen. De politie vond verstopt achter een container de fiets van het slachtoffer. De politie stelt een onderzoek in.

Valkenswaard: Inbraak supermarkt
Zondagmorgen kort voor 4.00 uur is in de Bakkerstraat in Valkenswaard ingebroken in een supermarkt. Een toegangsdeur werd geforceerd en uit de winkel zijn een nog onbekend aantal dozen sigaretten en shag gestolen. Getuigen zagen twee mannen met een donkere grote auto. De twee waren gemaskerd met bivakmutsen.

Asten: Baldadigheid
Zondagmorgen rond 1.00 uur zijn door buurtbewoners van de Wilhelminastraat in Asten twee jongens van 17 jaar uit die plaats aangehouden. Een buurtbewoner zag hoe een groepje van vier jongens bezig was spiegels van autos te trappen. Bij twee autos bleken de spiegels afgebroken te zijn. Het tweetal is overgedragen aan de politie. Twee andere jongens, wiens identiteit bij de politie bekend is, wisten in eerste aanleg de dans te ontspringen. Tegen de twee jongens is op het politiebureau proces-verbaal opgemaakt. De ander zullen zich later moeten verantwoorden. De schade wordt op de daders verhaald.

Deurne: Onder invloed
Zondagmorgen om 4.30 uur is op het Loon in Deurne een 18-jarige Deurnenaar met zijn auto tegen een boom gereden. De bestuurder had gedronken. De jeugdige automobilist blies tijdens een ademtest een score van 1,6 pro mille. Zijn rijbewijs mocht hij voorlopig op het politiebureau achterlaten. Zijn auto was total loss. Hij krijgt hier bovenop nog een proces-verbaal.

Reusel: Onder invloed
Zondagmorgen om 4.00 uur is in Reusel op de Bakkerstraat een 21-jarige man uit Rijen betrapt op het rijden onder invloed. De man had al eerder op de avond met de politie te maken gehad en had al een bekeuring en een rijverbod gehad vanwege openbare dronkenschap. Op de Bakkerstraat kreeg hij het weer aan de stok met de politie. Hij blies tijdens de ademtest 1,6 pro mille. Zijn rijbewijs moet hij bij de politie inleveren en krijgt hij er nog een proces-verbaal bij.

Gemert: Imitatie vuurwapen
Zondagmorgen rond 5.30 uur is door de politie op de Handelseweg in Gemert een 21-jarige man uit Waalwijk aangehouden. De man had in zijn auto een imitatievuurwapen verborgen. Het pistool is in beslaggenomen en tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.