Unilever/Bestfoods fusie H-S-R wachtperiode voorbij

Datum nieuwsfeit: 11-09-2000
Unilever

Unilever/Bestfoods fusie H-S-R wachtperiode voorbij 11 september 2000

Unilever en Bestfoods delen mee dat de wachtperiode in het kader van de Hart-Scott-Rodino-wet is afgelopen, waarmee de Amerikaanse Federal Trade Commission feitelijk akkoord is met de transactie.

De wachtperiode in het kader van de Hart-Scott-Rodino-wet heeft betrekking op de termijn die ingaat nadat de partners aanmeldingsformulieren voor een fusie hebben ingediend. Binnen deze termijn is het niet toegestaan de voorgenomen transactie af te ronden. Nu die wachtperiode voorbij is, kan de transactie binnen de Amerikaanse antitrustwetgeving worden voltooid.

Dit is een belangrijke stap in het goedkeuringsproces van de fusie tussen Unilever en Bestfoods. De fusieovereenkomst met Bestfoods blijft onderworpen aan bepaalde andere voorwaarden, waaronder goedkeuring door de EU-Commissie. De onderhandelingen met de EU-Commissie worden voortgezet in overeenstemming met het geplande tijdschema. Eind september wordt een besluit verwacht.

De fusie is tevens onderworpen aan goedkeuring van de voorgestelde transactie door de aandeelhouders van Bestfoods, Unilever N.V. en Unilever PLC. De aandeelhouders-vergaderingen van Bestfoods en Unilever staan gepland voor 2 oktober 2000.

Op 6 juni jl. kwam Unilever overeen alle uitstaande aandelen Bestfoods te kopen voor US$ 73 per aandeel in contanten.

Bijlage: Safe Harbor Statement in kader van wetgeving Private Securities Litigation Reform Act.

Bijlage

Safe Harbor Statement volgens de Private Securities Litigation Reform Act van 1995: Dit persbericht bevat verklaringen gericht op de toekomst ("forward-looking" statements) in de zin van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van de directie en zijn uiteraard onderhevig aan onzekerheden en aan eventuele veranderingen in omstandigheden. Werkelijke resultaten kunnen materieel afwijken van de verwachtingen in dit persbericht. De toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht omvatten verklaringen over de afronding van de aanstaande acquisitie van Bestfoods door Unilever. De werkelijke resultaten kunnen verschillen van de in dit persbericht genoemde resultaten onder andere door de volgende factoren: het niet verkrijgen van de vereiste toestemming op grond van antitrustwetgeving en eventuele acties van de regering van de VS en van buitenlandse en lokale overheden. Meer informatie over deze factoren is te vinden in de door Bestfoods bij de Securities and Exchange Commission (SEC) gedeponeerde en in de door Unilever bij de SEC aangeleverde rapporten. Noch Unilever noch Bestfoods is verplicht (en beide bedrijven wijzen een dergelijke verplichting nadrukkelijk van de hand) de verklaringen over de toekomst bij te werken of te wijzigen, hetzij ten gevolge van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

In verband met de fusie heeft Bestfoods een definitief proxy statement gedeponeerd bij de US Securities and Exchange Commission en exemplaren van dit definitieve proxy statement gestuurd aan aandeelhouders van Bestfoods. Aandeelhouders van Bestfoods wordt nadrukkelijk verzocht het proxy statement te lezen, aangezien het belangrijke informatie over de fusie bevat. Exemplaren van het proxy statement en andere documenten met betrekking tot de fusie die gedeponeerd zijn door Bestfoods bij, en aangeleverd door Unilever aan de Securities and Exchange Commission zijn voor investeerders en aandeelhouders gratis verkrijgbaar via de website van de Securities and Exchange Commission: www.sec.gov. Aandeelhouders van Bestfoods kunnen eveneens gratis exemplaren verkrijgen van het door Bestfoods aan de Securities and Exchange Commission aangeleverde proxy statement en andere documenten met betrekking tot de fusie door contact op te nemen met Rainer H. Mimberg, Investor Relations, tel. +1 201 894 2837. Aandeelhouders van Bestfoods kunnen tevens gratis exemplaren verkrijgen van documenten met betrekking tot de fusie aangeleverd door Unilever aan de SEC door contact op te nemen met Howard Green, Investor Relations, tel. +44 207 822 6824.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-(office.rotterdam@unilever.com)