Foster Parents Plan is aantijgingen beu

Foster Parents Nederland

Foster Parents Plan is aantijgingen beu

Persbericht

Amsterdam, 11 september 2000 -- Foster Parents Plan Nederland heeft er genoeg van haar werk langer te laten frustreren door aantijgingen die jarenlang keer op keer worden herhaald. Dit heeft de Voorzitter van Bestuur van Foster Parents Plan Nederland vandaag medegedeeld.

Van Loon:"Ook deze week krijgt Foster Parents Plan Nederland weer te maken met een herhaling van aantijgingen waarmee de organisatie al jarenlang te maken heeft en waaraan wij inmiddels heel veel tijd en energie hebben besteed. En terwijl we over sommige zaken nog steeds in gesprek zijn, worden deze wederom uitvergroot in de media. Alsof het keer op keer over nieuwe situaties gaat. Natuurlijk zijn we altijd bereid te luisteren naar kritiek, daar hebben we ook goede procedures voor. Ook kan men in beroep bij een onafhankelijke commissie indien klachten niet naar tevredenheid worden afgehandeld. Maar nu hebben we te maken met een paar mensen die continu dezelfde aantijgingen herhalen. Daarmee wordt ons werk in een verkeerd daglicht gesteld en dat frustreert ons, onze medewerkers, onze vrijwilligers en onze Foster Parents".

Van Loon: "Foster Parents Plan zal nooit ontkennen dat bij dit buitengewoon moeilijke werk fouten worden gemaakt. De meeste projecten zijn echter succesvol: zo zijn we druk bezig om kinderen die bij hun geboorte niet zijn ingeschreven bij de burgerlijke stand, alsnog te registreren. Dat geeft de kinderen een identiteit en daardoor bestaansrecht, waardoor zij de kans krijgen om naar school te gaan, toegang hebben tot medische voorzieningen en minder kans hebben om te worden geëxploiteerd voor bijvoorbeeld kinderarbeid of kindprostitutie. Want kinderen staan bij Foster Parents Plan centraal. Door hard te werken aan registratie van kinderen, maar bijvoorbeeld ook aan vaccinatie-programma's, aan watervoorzieningen en aan het bouwen en onderhouden van scholen, helpen we kinderen een kans op een betere toekomst te geven".

"Wij hebben er dan ook genoeg van dat telkens wordt gewezen op een aantal zaken die in de ogen van een kleine groep mensen niet goed zijn. Daar wordt geen kind mee geholpen", aldus Van Loon.

Alle relevante informatie is te vinden op deze website

last updated: 11/09/00