FNV Horecabond in actie bij vergaderend Nederland

FNV

FNV Horecabond in actie bij vergaderend Nederland
Horecabond - (b.prowell@horecabond.nl)

Aangezien de Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht heeft aangegeven achter de CAO-voorstellen van Koninklijk Horeca Nederland (KHN) te staan, voert de FNV Horecabond 11 september actie in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs. Aangezien de Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht heeft aangegeven achter de CAO-voorstellen van Koninklijk Horeca Nederland (KHN) te staan, voert de FNV Horecabond 11 september actie in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs. De bond wijst dan de organisaties die op dat moment vergaderen, op de dreiging dat ook in hun CAO's de zondagtoeslag kan komen te vervallen. In alle CAO's voor bedrijfstakken waar op zondg gewerkt moet worden, is de zondagtoeslag opgenomen. KHN wil de zondagtoeslag in de CAO Horeca afschaffen. Dat kost horecawerknemers die op zondag werken op jaarbasis zo'n 7 procent loon. De FNV Horecabond eist handhaving van de zondagtoeslag, ook in het belang van alle overige werknemers in Nederland die op zondag werken.

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/nieuws of www.fnv.nl/horecabond.