Vlaamse Volksunie vindt voorstel Dewael stap goede richting

Datum nieuwsfeit: 11-09-2000
Volksunie

Voorstel Dewael stap in goede richting (11/09/00)

Het Alliantiebestuur toont zich verheugd dat de druk die VU&ID uitoefent m.b.t. het staatshervormingsproces de nodige vruchten afwerpt. Dienaangaande toont het Alliantiebestuur zich voorzichtig positief over de voorstellen van minister-president Dewael. Volgens VU&ID zet de minister-president een stap in goede richting.

Inzake fiscale autonomie beklemtoont de alliantie echter haar eis tot een volledige tariefautonomie voor het aandeel van de personenbelasting dat Vlaanderen krijgt toebedeeld. Daarenboven moet Vlaanderen de bevoegdheid genieten om een eigen beleid te kunnen voeren inzake de fiscale aftrekposten.

Tot ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen