Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.20 uur
Opgeven valse naam

ZEIST Op de Slotlaan controleerde de politie een bestuurder die zojuist een geslotenverklaring aan de Weeshuislaan was ingereden. De bestuurder een 26-jarige man uit Zeist kon geen rijbewijs tonen maar verzekerde de agenten dat hij het thuis had.

Omstreeks kwart voor elf verscheen aan het bureau in Zeist een totaal andere man die een rijbewijs kwam laten zien dat niet op naam stond van de eerder gecontroleerde man. De politie is vervolgens naar de woning van de 26-jarige Zeistenaar gegaan en heeft de man aangehouden voor het opgeven van een valse naam en het rijden zonder rijbewijs.

Snelheidscontrole

ZEIST Op de Oranje Nassaulaan heeft de politie maandagmiddag een snelheidscontrole gehouden. Tussen kwart over twee en half vier werden 553 voertuigen gemeten op snelheid.

In totaal constateerde de politie 38 overtreders die harder reden dan de maximum toegestane snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 86 km/u langs de radarpost.