BroadVision en IBM samen voor e?business-oplossingen IBM-AIX

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000
BroadVision en IBM kondigen wereldwijde overeenkomst aan voor e?business-oplossingen op IBM-AIX

BroadVision-oplossingen worden geschikt gemaakt voor de IBM RS/6000-servers

Huizen, 12 september 2000 - BroadVision en IBM hebben een overeenkomst gesloten met het doel om de One-To-One-toepassingen van BroadVision geschikt te maken voor de RS/6000-servers van IBM, die dankzij hun kopertechnologie voor processors de prestatietests aanvoeren. Binnen de overeenkomst stellen IBM en BroadVision gelden beschikbaar voor de oprichting van een wereldwijde servicepraktijk die zal zorgen voor de opleiding van medewerkers van IBM Global Services, alsmede van medewerkers van partners van IBM. Deze opleiding moet hen in staat stellen om klanten te helpen bij het implementeren van de toepassingen van BroadVision.

Met IBM Global Services, de grootste IT-service provider ter wereld, als systems integrator breidt BroadVision het bereik van haar oplossingen drastisch uit. IBM zal de gecombineerde e-business oplossingen demonstreren in haar e-business Innovation Centers overal ter wereld. IBM-klanten kunnen de e-business toepassingen van BroadVision gebruiken voor een scala aan B2B- en B2C-behoeften. Omgekeerd biedt deze overeenkomst klanten die reeds voor BroadVision hebben gekozen voor hun e?business websites de mogelijkheid om te kiezen voor de prestaties en de beschikbaarheid van een IBM-netwerk.

Diverse BroadVision-producten worden geschikt gemaakt voor het AIX besturingssysteem van IBM, waaronder het One-To-One Enterprise eCRM-platform en de One-To-One suite van e-business applicaties. De bedrijven zullen samenwerken bij de integratie van de applicaties van BroadVision en de DB2 datamanagementsoftware van IBM. Binnen de overeenkomst biedt IBM de technische assistentie, de ontwikkelingsmiddelen, de hardware en de software die BroadVision nodig heeft om haar oplossingen over te zetten naar IBM-technologie. Daarnaast zullen BroadVision en IBM werken aan de integratie van de oplossingen met IBM WebSphere for Enterprise Java Beans, dat dient voor de koppeling met back-end-systemen.

Dr. Pehong Chen, President en CEO van BroadVision: "De gezamenlijke e-business oplossing koppelt de rijke functionaliteit van BroadVision aan het sterk groeiende RS/6000 server-platform van IBM. Dankzij deze overeenkomst wordt het bereik van BroadVision wereldwijd uitgebouwd en wordt voldaan aan de e?business-behoefte van talloze multinationals."

Mike Borman, Vice President van Worldwide Web Server Sales van IBM: "BroadVision is een belangrijke toevoeging aan het portfolio van e-business oplossingen dat wij onze klanten kunnen bieden. Deze overeenkomst laat zien dat IBM een scala aan kwalitatief hoogwaardige e?business applicaties wil kunnen aanbieden, die voldoen aan de eisen van veel van onze belangrijke klanten."

Prestaties van AIX, het IBM-besturingssysteem
D.H. Brown and Associates, een gerespecteerd consultancybureau, hebben AIX voor het zesde jaar op rij uitgeroepen tot het beste UNIX-besturingssysteem. Volgens dit bedrijf presteert AIX op diverse sleutelgebieden, waaronder Internet-functionaliteit en systeembeheer, beter dan concurrerende besturingssystemen.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatieuitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatie suite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993, ging in 1996 naar de beurs en is sedert 1998 winstgevend. Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie:

www.broadvision.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wouter.teijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (judyvk@monogram.nl)