Ariba kondigt uitbreiding marktplaats aan

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000

- PERSBERICHT -

Hoofddorp, 12 september 2000

Ariba kondigt uitbreiding marktplaats aan: Dynamic Trade Solutions

Nieuwe eigenschappen zorgen voor mogelijkheid tot sneller bouwen van marktplaatsen en voor grotere winsten voor deelnemers

Ariba, marktleider in business-to-business (B2B) eCommerce platforms, heeft vandaag een aantal nieuwe eigenschappen van haar marktplaatsoplossingen aangekondigd. Deze nieuwe versies zorgen zowel voor nieuwe online handelsmechanismen, als voor meer maatwerk en de zogenaamde 'self service' capaciteiten, waarmee marktontwikkelaars zelf meer waarde voor hun klanten kunnen creëren.

Ariba Dynamic Trade, Ariba Marketplace en Ariba Marketplace Network Edition die samen met Ariba Sourcing zorgen voor een complete end-to-end oplossing voor het automatiseren en stroomlijnen van het proces van het samenbrengen van kopers en leveranciers, stelt marktontwikkelaars in staat om in een snel tempo de markt te bouwen, in werking te zetten en direct transactieopbrengsten te oogsten, ongeacht welke branche.

Nieuwe online handelsmechanismen
De nieuwste versie van Ariba Dynamic Trade, de oplossing voor het mogelijk maken van dynamische handelsmechanismen zoals onder meer veilingen, bevat een nieuw onderhandelingsmechanisme waarmee handelaars kunnen onderhandelen over hun transacties met directe en indirecte goederen op basis van een bijna oneindig groot aantal, niet-prijs gerelateerde aspecten.

Tot nu toe ontbrak het in de online wereld aan technieken om complexe onderhandelingsprocessen, die in de offline wereld mogelijk zijn, toe te passen. Dit leverde voor marktplaatsen een belangrijk struikelblok op wanneer het ging om het succesvol uitvoeren van B2B eCommerce transacties.

Nu kunnen kopers en leveranciers online met elkaar onderhandelen, deals maken op basis van belangrijke criteria zoals product specificaties, aflever data, betaalmethoden en andere niet-prijs specifieke condities. Dit gebeurt allemaal binnen een gestructureerde, concurrerende omgeving.

Aanvullende eigenschappen van Ariba Dynamic Trade, zoals het ondersteunen van een uitgebreid contentmanagement systeem, marktplaats privacy en kredietmogelijkheden zullen kopers, leveranciers en marktontwikkelaars in staat stellen om op een zo effectief mogelijke manier het handelsproces in goede banen te leiden, door hun marktplaats aan te passen aan iedere specifieke handelssituatie.

Meer maatwerk
Ariba Marketplace is de toonaangevende oplossing voor het snel in werking stellen van een brede serie aan B2B marktplaatsen, waaronder procurement marktplaatsen, industry marktplaatsen en handelsbeurzen. De Ariba Marketplace oplossingen zijn op twee verschillende manier inzetbaar: Ariba Marketplace is beschikbaar op een CD, voor het lokaal in werking stellen van een marktplaats door een ontwikkelaar of een Application Service Provider (ASP).

Ariba Marketplace Network Edition is bedoeld voor het snel in werking stellen van een marktplaats met lage overhead. Met deze nieuwste versie van Ariba Marketplace kunnen de marktplaatsontwikkelaars hun oplossingen uitbreiden en op maat maken zodat ze precies aan de vraag van de marktplaats voldoen.

Nieuwe karakteristieken zijn onder meer een uitgebreide catalogus met allerlei eigenschappen die het zoek-proces aanzienlijk verbeteren waardoor kopers veel verschillende parameters kunnen invoeren wanneer ze op zoek zijn naar directe of indirecte producten.

Self service capaciteiten
Ariba Marketplace Network Edition is de nieuwe marktplaatsoplossing voor marktplaatsontwikkelaars die snel hun eigen procurement marktplaats willen creëren en in werking stellen, zonder hiervoor hun eigen eCommerce infrastructuur te hoeven installeren of onderhouden. Uitbreidingen aan Ariba Marketplace Network Edition zorgen voor het sneller in werking stellen van een marktplaats met een gestroomlijnde 'branding' van die marktplaats en met duidelijke registratie eigenschappen van de deelnemers.

Nieuwe 'branding' eigenschappen zorgen ervoor dat marktontwikkelaars snel de 'look and feel' van hun eigen marktplaats kunnen overbrengen door hun stijlgids eenvoudig te linken aan de betreffende marktplaats.

Om ervoor te zorgen dat marktplaatsen sneller liquide worden, bevat Ariba Marketplace Network Edition tevens een aantal nieuwe netwerk catalogus voorzieningen waarmee het onderhouden van een catalogus voor kopers en leveranciers kan worden gestroomlijnd. Op deze manier kunnen leveranciers verschillende catalogi en/of verschillende prijzen richting verschillende groepen inkopers publiceren, kunnen 'marketplace administrators' catalogi van leveranciers binnen hun eigen marktplaats activeren en kunnen individuele inkooporganisaties die leveranciers die ze in hun marktplaats willen uitnodigen specificeren. Nieuwe deelnemers kunnen zichzelf snel registeren met behulp van profiel formats.

Andere nieuwe eigenschappen van de Ariba Marketplace Network Edition zijn onder meer de 'e-Invoicing' ondersteuning, waarmee leveranciers direct hun facturen naar de marktplaats kunnen sturen in een cXML formaat, aanvullende ondersteuning voor het verwerken van creditcard betalingen en een nieuwe catalogus zoekmachine, ontwikkeld met behulp van Alta Vista technologie.

Martin Boyd
"In de wereld van B2B marktplaatsen, is er duidelijk niet een enkele oplossing voor elke situatie", zegt Martin Boyd, Director Product Marketing van Ariba. "Met behulp van deze uitgebreide set van marktplaatsoplossingen willen we marktontwikkelaars in staat stellen om veel verschillende types marktplaatsen in werking te stellen en daarmee aan de vraag van hun branche of hun deelnemers tegemoet te komen".

Ariba, Inc
Ariba, Inc. is de wereldwijde marktleider in B2B eCommerce oplossingen. Het Ariba B2B Commerce platform is een open, end-to-end infrastructuur van interoperationele software oplossingen en Web-based commerce diensten. Dit platform stelt het bedrijf in staat om efficiënt online handel te voeren, en de integratie en samenwerking tussen B2B marktplaatsen, kopers, leveranciers en service providers. Het wereldwijde bereik en de functionaliteiten van het Ariba B2B Commerce platform creëren met behulp van het internet schaalvoordelen en efficiency op processen voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld, inclusief meer dan 20 bedrijven uit de Fortune 100. Ariba kan in Nederland worden bereikt op telefoonnummer: +31 (0)23 568 4720.

- EINDE BERICHT *

Voor meer informatie: