Pro Active International breidt Internet Monitor uit

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000

PERSBERICHT, 11 September 2000
Voor onmiddelijke publicatie

"Pro Active International breidt The Internet Monitor uit naar Noord- en Latijns Amerika, Azië en Australië" "Daarmee creëert Pro Active International een wereldwijde onderzoeksstandaard naar Internetgebruik"

Pro Active International breidt in september 2000 haar Internet Monitor uit naar Noord- en Latijns Amerika, Azië en Australië. Daarnaast wordt het onderzoek uitgevoerd in de oorspronkelijke 18 Europese landen. Het is de eerste keer dat een dergelijk omvangrijk onderzoek naar Internetgebruik op wereldwijde schaal uitgevoerd wordt.

The Internet Monitor is gebaseerd op een uniek onderzoeksontwerp: een combinatie van telefonisch en online onderzoek wordt twee keer per jaar uitgevoerd onder meer dan 400.000 respondenten.

Dit omvangrijke project vindt zijn oorsprong in de Nationale Internet Monitor, de Nederlandse standaard voor onderzoek naar Internetgebruik. Dit in Nederland vermaarde onderzoek wordt sinds mei 1998 uitgevoerd in opdracht van de meest toonaangevende Internet-uitgevers in Nederland.

Fred Bluemink, COO Pro Active International: "Sinds maart 2000 voeren wij de Europese Monitor uit in samenwerking met 9 toonaangevende Internetbedrijven, waaronder 24/7 Media, DoubleClick, MSN, Yahoo! Europe, AltaVista, Excite en Real Media. Vanwege het succes van dit Europese project ontvingen we van onze partners het verzoek het onderzoek uit te breiden naar andere werelddelen. Na enige aanpassingen is gebleken dat onze eigen technologie moeiteloos in staat is een dergelijk omvangrijk project op een wereldwijde schaal te draaien."

The Internet Monitor van Pro Active International maakt het voor het eerst mogelijk resultaten uit verschillende werelddelen zuiver met elkaar te vergelijken, doordat het onderzoek in alle landen op exact dezelfde wijze wordt uitgevoerd en gerapporteerd.

Anouk Pappers, Account Director Pro Active International: "The Internet Monitor verschaft een zeer gedetailleerd inzicht in de ontwikkeling van het Internetgebruik in alle onderzochte landen. De database verschaft een schat aan informatie over specifieke klantengroepen en vormt tegelijkertijd ons wereldwijde panel van Internetgebruikers. Dit panel zetten wij onder andere in voor additioneel onderzoek voor onze klanten."

Additionele informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Aniek Buller
PR Executive
Pro Active International

Tel.: 020 5040300
Email: (a.buller@proactiveinternational.com)

www.proactiveinternational.com

Pro Active International is de Europese marktleider op het gebied van Internet trendanalyse en onderzoek. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en consultancy, gericht op het verbeteren van online communicatie- en merkstrategieën. Als eCustomer Knowledge Company voert zij onderzoek en analyses uit naar profielen, gedrag en verwachtingen van specifieke online doelgroepen.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende Internet-bedrijven, waaronder AltaVista, RealMedia, Yahoo! Europe, Microsoft Network, 24/7 Europe, Excite, Ad Pepper, DoubleClick, France Telecom, IDG Communications, Disney en CNN.

Deze technologie wordt onder andere toegepast voor The Internet Monitor(tm), het grootste online onderzoek in de markt, dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd in 25 landen wereldwijd, onder meer dan 400.000 respondenten. The Internet Monitor geldt als de Internet onderzoeksstandaard naar Internetgebruik.

Pro Active International heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, Milaan, Zurich, Frankfurt, Stockholm, Warschau, Hong Kong en New York en levert haar diensten aan een selectie van meer dan 1.000 vooraanstaande klanten.