Politiebericht Utrecht: district Eemland Zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.00 uur
Drietal door het lint

AMERSFOORT Op maandagavond 11 september rond half acht kreeg de politie de melding van een vechtpartij op het Euterpeplein. Toen de politie ter plaatse kwam, waren de partijen reeds vertrokken. Een half uur later kwam er wederom een melding binnen dat twee mannen en een vrouw dreigend voor een woning aan de Wagnerstraat stonden. De 24-jarige bewoner verklaarde aan de politie dat het drietal onder invloed van drank was en tegen zijn auto hadden geplast.

De 24 jarige bewoner is het drietal achterna gegaan om verhaal te halen. Echter hij kreeg klappen en er werd een fles drank tegen zijn auto gegooid. Tijdens het opnemen van de verklaring kreeg de politie een derde melding. Dit keer van geluidsoverlast op de Berliozstraat. Na onderzoek bleek het te gaan om hetzelfde drietal waarvoor de politie al twee keer was uitgerukt.

Ter plaatse wilde de politie aanbellen en vragen of het wat zachter kon. Bij het aanbellen kreeg de politie al de nodige scheldpartijen naar het hoofd. Toen de agenten in de hal naar de woning wilden lopen, werd er een soort gas gespoten waardoor de agenten bedwelmd raakten en naar buiten moesten.

Na enkele minuten werd er vanaf het balkon servies en meubelen naar beneden gegooid. De politie moest het inmiddels toegestroomde publiek op veilige afstand houden. Na overleg werd besloten de drie bewoners aan te houden met behulp van een diensthond. Inmiddels had een agent telefonisch contact met de 42-jarige vrouw en kon haar overhalen naar buiten te komen. Uiteindelijk kwam ook een 21-jarige man uit Hoogland de woning uit.

In de woning heeft de politie de derde verdachte - een 26-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. De politie heeft een onderzoek gestart naar de aanleiding van het gedrag van deze mensen.

Winkeldieven aangehouden

AMERSFOORT Bij een groothandel aan de Cobolweg werden maandag 11 september twee mannen door de bewakingsdienst aangehouden en overgedragen aan de politie. Het tweetal had omstreeks drie uur een gedeelte van hun boodschappen aan de kassa betaald. In een aantal dozen die wel afgerekend werden, bevonden zich onder andere rookwaren en sterke drank die de twee niet hadden afgerekend. De politie heeft de twee een 38-jarige man en een 34-jarige man beiden uit Amersfoort- aangehouden.