Tweede editie boek 'Waarde vervuild vastgoed'

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000

IWACO B.V.
1090 GE AMSTERDAM

Amsterdam, 11 september 2000

Boek 'Waarde vervuild vastgoed'
'Ga winstgevend om met vervuild vastgoed'

Deze week verschijnt de tweede herziene editie van het boek 'Waarde vervuild vastgoed' bij ten Hagen Stam Uitgevers in Den Haag. In deze tweede editie zijn nieuwe protocollen voor onderzoek en doelstellingen voor sanering verwerkt. Er is aansluiting gezocht bij de vragen die rijzen bij het bouwen op verontreinigde grond. 'Waarde vervuild vastgoed' is bedoeld als praktische vraagbaak en als naslagwerk voor allen die actief zijn op de vastgoedmarkt.

Het boek is inmiddels opgenomen in de verplichte permanente educatie van de Vakgroep Bedrijfs Onroerend Goed van de NVM en in verschillende andere beroepsopleidingen voor de vastgoedmarkt.

Nieuw ten opzichte van de eerste editie zijn onder meer:
· alle kosten in euro's in plaats van in guldens
· uitgebreid aandacht voor asbest in de bodem
· nieuwe protocollen en normen voor bodemonderzoek
· nieuwe doelstellingen voor bodemsanering
· bodemverontreiniging en de Wet waardering onroerende zaken
Het boek beschrijft een taxatiemethode waarmee het mogelijk is de waarde van vervuild vastgoed te bepalen: de risicobenadering. Naast milieutechnische aspecten komen ook juridische zaken als wettelijke en contractuele aansprakelijkheid aan de orde, net als fiscale en andere mogelijkheden voor de financiering van bodemsanering.

Auteur Bas van de Griendt is als adviseur werkzaam in Amsterdam bij IWACO B.V. Adviesbureau voor water en milieu een werkmaatschappij van de Koninklijke HASKONING Groep. Hij is docent bij onder meer NVM-SOM, de NOVAM-opleiding en verschillende beroepsopleidingen van Koninklijke PBNA.

O-0-0-0-0-0-0-0-0

Meer informatie
Bas van de Griendt, telefoon: 020 569.77.77 (werk) Telefoon: 030 236.85.85 (privé)
Mobiel: 06 535.76.399, E-mail: (b.vandegriendt@rtd.iwaco.nl)

De tweede herziene editie van het boek 'Waarde vervuild vastgoed' (ISBN-nummer 9044000942) wordt uitgegeven bij ten Hagen Stam Uitgevers in Den Haag. De prijs van het boek bedraagt f 90,- exclusief BTW.