Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000

Politiebericht Friesland: Fryslân 12-09-2000
Politieberichten van 12 september (07.00 - 13.00 uur)

Leeuwarden: inbraak school

Tussen vrijdag 8 september 08.00 uur en maandag 11 september 08.00 uur is er ingebroken in school, die gevestigd is aan de Julianalaan te Leeuwarden. Men heeft een grote ruit stukgegooid. Vermist worden twee computers

Oosterwolde: inbraak bedrijf

Tussen maandag 11 september te 21.00 uur en dinsdag 12 september te 08.00 uur is er ingebroken in een bedrijf gevestigd aan de Hornleger. Men heeft eerst geprobeerd een raam en een deur aan de achterzijde van het pand open te breken, hetgeen niet gelukt is. Vervolgens is men binnengekomen door het forceren van een raam aan de zijkant van het pand. Het hele bedrijf is doorzocht. Ontvreemd is wat kleingeld uit een kistje. Aangifte is gedaan door een 49-jarige inwoner van Steenwijk.

Drachten: aanrijding met letsel

Op dinsdag 12 september heeft op de Noorderdwarsvaart een aanrijding plaatsgevonden tussen een 16-jarige bromfietser uit Drachten en een personenauto bestuurd door een 36-jarige vrouw uit Bakkeveen. Toedracht: De bromfietser reed aan de verkeerde kant van de Noorderdwarsvaart op het fietspad en reed dus tegen het verkeer in. De automobiliste wilde op de Noorderdwarsvaart linksaf een inrit inrijden. Zij zag de bromfietser niet, wat een aanrijding tot gevolg had. Door de aanrijding werd de bromfietser van de bromfiets geslingerd en werd door de ambulance overgebracht naar Nij Smellinghe te Drachten. Letsel onbekend.

Leeuwarden: doorrijden na aanrijding
Gistermiddag omstreeks 14.00 uur werd op het Cambuursterpad een zwarte Polo aangereden door een donkere, grote auto. Deze is doorgereden, maar moest even later stoppen omdat een bestuurder van een lichtgekleurde auto hem aansprak over de aanrijding. Beide wagens zijn na het gesprek doorgereden richting de Bleeklaan. De politie wil graag in contact komen met de bestuurder van de lichtgekleurde auto, telefoon 058 880 8710.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8271