Mariëtte Hamer waarnemend voorzitter partijbestuur PvdA

PERSBERICHT PVDA

Amsterdam, 12 september 2000

AAN DE (PARLEMENTAIRE) PERS

Maandag 11 september heeft het bestuur van de Partij van de Arbeid intensief gesproken over de ontstane situatie na het neerleggen van haar taken als voorzitter door Marijke van Hees.

Met spijt heeft het partijbestuur moeten constateren dat het geen kans ziet wijzigingen aan te brengen in de in het dagelijks bestuur gemaakte keuzes. Daaruit vloeit voort dat de overige leden van het dagelijks bestuur tot het Congres 2001 de taken van de voorzitter vervullen.

Door de ontstane situatie kan niet zonder meer worden overgegaan tot de orde van de dag. In de interim-periode tot aan het Congres 2001 zal het partijbestuur zich daarom zeer intensief bezig houden met de noodzakelijke partijvernieuwing, de taken en werkwijze van de voorzitter, van het dagelijks bestuur en van het partijbestuur.

Tevens zullen communicatie en organisatie van het partijbestuur worden verbeterd, waarbij nadrukkelijk aandacht gegeven wordt aan de betrokkenheid van de afdelingen en gewesten. Daarbij zullen de bevindingen van de commissie Partijvernieuwing onder leiding van A. Brouwer een belangrijke rol vervullen.

Op het Congres in maart zal de nieuwe partijvoorzitter worden gekozen. Tot die tijd neemt Mariëtte Hamer het voorzitterschap waar.

Voor nadere informatie: Altie Blanken 070-318 2698