Vrouw overleden bij aanrijding in Valkenswaard

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 12-09-2000 2e persbericht 12 september 2000

Berichten uit de regio

Valkenswaard: Vrouw overleden bij aanrijding
Bij een aanrijding op de Luikerweg is dinsdag om 11.20 uur de 65-jarige Wilhelmina de Beijer uit Bladel om het leven gekomen. De vrouw reed vanuit de Bergeijksedijk de kruising met de Luikerweg Dorpsstraat op. Zij gaf geen voorrang aan een trekker met oplegger die bestuurd werd door een 46-jarige man uit Luttelgeest. De vrouw is ter plaatse overleden. Zij had hersen- en nekletsel.

Eindhoven: Autogordelcontrole
Bij Winkelcentrum Woensel zijn dinsdag tussen 10.00 en 12.00 uur 51 van de 309 gecontroleerde automobilisten bekeurd omdat zij geen autogordel droegen.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Dinsdagmiddag tussen 13.00 en 15.00 uur is op de Aalsterweg, bij de kruising met de Leenderweg een roodlichtcontrole gehouden. Negen verkeersdeelnemers kregen een bon. Twee automobilisten reden over de busbaan. Ook zij zijn bekeurd.

Helmond: Inbraak
In de Elzaspassage in de nacht van maandag op dinsdag bij een inbraak in een winkel communicatieapparatuur verdwenen. De ruit van een toegangsdeur was vernield en een aantal mobiele telefoons, digitale cameras, een MP3-speler en drie organizers verdwenen. De daders zijn via de parkeergarage binnengekomen, waar zij een deur openbraken en een ruit vernielden.

Oirschot: Automobiliste rijdt tegen lantaarnpaal Aan de Spoordonkseweg is dinsdag om 7.55 uur een 22-jarige automobiliste uit Oirschot tegen een lantaarnpaal gereden. De vrouw verloor de macht over het stuur ter hoogte van de kruising met de Heibloemdijk en reed tegen de paal. Ze liep lichte verwondingen op.

Son: Radiators verdwenen
In de nacht van maandag op dinsdag zijn op Ekkersrijt uit een pand in aanbouw 21 nieuwe radiators weggenomen. Een aantal van de radiators moest daartoe worden gedemonteerd. Vermoedelijk zijn de daders via de voorzijde door het afgesloten hek de bouwplaats opgegaan.

Asten: Inbraak in bedrijf
Uit een bedrijf aan de Kranenvenweg is in de nacht van maandag op dinsdag een kluis met inhoud verdwenen. De daders zijn waarschijnlijk met een valse sleutel binnengekomen. Ook vanuit het kantoor werd geld meegenomen. Totaal gaat het om ruim fl. 30.000,=.

Geldrop: Aanhanger met inhoud gestolen
In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Adelaartlaan een aanhanger gestolen. In de aanhanger, eigendom van een orkest, zat geluidsapparatuur voor het orkest, zoals versterkers, boxen en microfoons. De waarde van de gesloten aanhanger is fl. 7.000,=. De inhoud is fl. 20.000,= waard.

Geldrop: Zakkenrollerij
In een winkel aan de Heuvel is dinsdag tussen 11.00 en 11.30 uur van een 32-jarige vrouw uit Geldrop de portemonnee uit de tas gerold. De tas hing aan een buggy. De vrouw mist enkele honderden guldens, een pasje en identiteitspapieren.

Nuenen / Geldrop: Snelheidscontroles
De politie van Geldrop / Mierlo / Nuenen heeft dinsdag op drie plaatsen een snelheidscontrole gehouden.

- Tussen 8.00 en 9.45 uur zijn op de Vallestap in Nuenen 48 bestuurders bekeurd omdat zij sneller dan 50 km/u reden. De snelste van de 341 gecontroleerde voertuigen reed 78 km/u.

- Op de Willem Alexanderlaan in Geldrop werd tussen 11.15 en 13.00 uur gecontroleerd. Van de 256 passanten reden er 7 te snel. De snelste reed 73 km/u. 50 is toegestaan.

- Van 13.30 tot 14.45 uur stond de radarapparatuur op de Mierloseweg. Van de 495 gecontroleerde voertuigen reden er 90 te snel met als topper 78 km/u. Ook hier is een maximumsnelheid van 50 km/u.

Aarle-Rixtel: Diefstal
Bij een 85-jarige man inwoner van Aarle-Rixtel zijn maandagmiddag twee geldkistjes met inhoud weggehaald. De man had twee vrouwen in zijn woning binnengelaten, zij deden zich voor als de nieuwe bovenburen. Zij zijn ongeveer een uur binnen geweest. Toen zij weg waren ontdekte de man de diefstal. In de geldkistjes zat ongeveer fl. 1.350,=.

Veldhoven: Zakkenrollerij
Tijdens het winkelen in het City-Centrum is een 80-jarige Veldhovense vrouw het slachtoffer geworden van een zakkenroller. Dat gebeurde dinsdag tussen 12.15 en 12.45 uur. De vrouw had haar portemonnee in een handtas die aan haar rollator hing. Bij de kassa bemerkte zij de diefstal. In de portemonnee zat bijna fl. 100,=.