Europees voetbal bij de NOS op televisie

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000
Van : voorlichting NOS Radio en Televisie
d.d. : 11 september 2000
Nr. : 293FILLIN "Nummer Persbericht:"

EUROPEES VOETBAL BIJ DE NOS

CHAMPIONS LEAGUE EN UEFA-CUP

De NOS zendt morgen en overmorgen de wedstrijden van Heerenveen en PSV in de Champions League rechtstreeks uit. Ook de wedstrijden van Ajax, Roda JC en Feyenoord in het UEFA Cup-toernooi zijn dinsdag en donderdag rechtstreeks bij NOS-Studio Sport te zien. De UEFA Cup-wedstrijd van Vitesse wordt uitgebreid samengevat in Studio NOS. Alle wedstrijden zijn te zien op Nederland 2.

Ajax opent morgen het Europese voetbalseizoen met een uitwedstrijd tegen AA Gent. Vanaf 17.40 uur zendt NOS-Studio Sport een voorbeschouwing uit op deze wedstrijd, die om 18.00 uur begint. Evert ten Napel verzorgt het commentaar, Hans Kraay is de analyticus. Later op de avond wordt het debuut van Heerenveen in de Champions League tegen het Franse Olympique Lyon rechtstreeks uitgezonden. De voorbeschouwing van deze wedstrijd begint om 20.25 uur, de aftrap is om 20.45 uur. Commentator is Frank Snoeks, Hans Kraay verzorgt de analyse. Later op de avond zijn uitgebreide samenvattingen te zien van de wedstrijden Valencia-Olympiakos Piraeus (uit dezelfde groep als Heerenveen) en Sporting Lissabon-Real Madrid. Alle overige wedstrijden die op dinsdag worden gespeeld worden kort samengevat.

Een dag later, op woensdag 13 september, ontvangt PSV in Eindhoven het Russische Dynamo Kiev. Vanaf 19.56 uur is een voorbeschouwing op deze wedstrijd te zien op Nederland 2, de wedstrijd begint om 20.45 uur en wordt rechtstreeks uitgezonden. Eddy Poelmann verzorgt het commentaar, Johan Cruijff de analyse. Later die avond zijn uitgebreide samenvattingen te zien van Manchester United-Anderlecht (uit dezelfde groep als PSV) en Barcelona-Leeds United. Ook van alle overige wedstrijden die woensdag worden gespeeld, zijn samenvattingen te zien in NOS-Studio Sport.

Donderdag 14 september spelen drie Nederlandse clubs hun eerste wedstrijden dit seizoen in het UEFA Cup-toernooi. Om 18.30 uur begint op Nederland 2 het rechtstreekse verslag van de wedstrijd van Roda JC tegen Inter Bratislava. Vanaf 18.15 uur is een voorbeschouwing op deze wedstrijd te zien. Het commentaar wordt verzorgd door Eddy Poelmann. Na afloop van deze wedstrijd (20.30 uur) zendt NOS-Studio Sport een voorbeschouwing uit op de wedstrijd Dunaferr- Feyenoord. Om 20.45 uur begint het rechtstreekse verslag van deze wedstrijd. Frank Snoeks verzorgt het commentaar. Ronald Spelbos analyseert de beide wedstrijden. Van de wedstrijd van Vitesse, de laatste Nederlandse deelnemer in het UEFA Cup-toernooi) is een uitgebreide samenvatting te zien in Studio NOS (22.45-23.40 uur).

Voorlichting NOS Radio en Televisie
Fred de Vries