NOS radio en televisie programma

Datum nieuwsfeit: 12-09-2000
Van : voorlichting NOS Radio en Televisie
d.d. : 11 september 2000
Nr. : 292

AA GENT-AJAX EN OLYMPIQUE LYON RECHTSTREEKS BIJ NOS

Ajax opent morgen het Europese voetbalseizoen met een uitwedstrijd tegen AA Gent. Vanaf 17.40 uur zendt NOS-Studio Sport een voorbeschouwing uit op deze wedstrijd, die om 18.00 uur begint. Evert ten Napel verzorgt het commentaar, Hans Kraay is de analyticus. Later op de avond wordt het debuut van Heerenveen in de Champions League tegen het Franse Olympique Lyon rechtstreeks uitgezonden. De voorbeschouwing van deze wedstrijd begint om 20.25 uur, de aftrap is om 20.45 uur. Commentator is Frank Snoeks, Hans Kraay verzorgt de analyse. Later op de avond zijn uitgebreide samenvattingen te zien van de wedstrijden Valencia-Olympiakos Piraeus (uit dezelfde groep als Heerenveen) en Sporting Lissabon-Real Madrid. Alle overige wedstrijden die op dinsdag worden gespeeld worden kort samengevat.

NOS-TELEVISIE PROGRAMMA-INFORMATIE 12 SEPTEMBER 2000 NEDERLAND 2
AA GENT-AJAX
Rechtstreeks verslag (17.40-19.51 uur) van de wedstrijd AA Gent-Ajax in het UEFA-Cup toernooi. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een voorbeschouwing. Commentaar: Evert ten Napel, analyse: Hans Kraay.

OLYMPIQUE LYON-HEERENVEEN

Rechtstreeks verslag (20.25-22.35 uur) van de wedstrijd Olympique Lyon-Heerenveen in het Champions League toernooi. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een voorbeschouwing. Commentaar: Frank Snoeks, analyse: Hans Kraay.

CHAMPIONS LEAGUE

In deze Champions League uitzending (22.40-00.50 uur) uitgebreide samenvattingen van Glasgow Rangers-Sturm Graz, Valencia-Olympiakos Piraeus en Sporting Lissabon-Real Madrid. Verder korte samenvattingen van Spartak Moskou-Bayer Leverkusen, Sparta Praag-Arsenal, Shaktar Donetsk-Lazio Roma en Galatasaray-AS Monaco.

NEDERLAND 3
NOS-SPORTJOURNAAL
In het NOS-Sportjournaal (22.14-22.26 uur) aandacht voor wielrennen: de 16e etappe van de Ronde van Spanje en voetbal: de voorbereiding van PSV op de volgende Champions League wedstrijd.

NOS-RADIO PROGRAMMA-INFORMATIE 12 SEPTEMBER

Dinsdag 12 september 2000

NOS-LANGS DE LIJN

Van de wedstrijd AA Gent-Ajax zijn vanaf 18.00 uur flitsen te horen op Radio 1. In een extra uitzending doet NOS-Langs de Lijn (20.30-23.00 uur) verslag van de Champions League wedstrijd Olympique Lyon-Heerenveen.

Voorlichting NOS Radio en Televisie
Marianne Klip