Politiebericht Utrecht: district Eemland Zuid

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 9.15 uur
Aanrijding door bestuurder onder invloed

WOUDENBERG Een 11-jarig meisje uit Woudenberg is gisteravond rond half zeven licht gewond geraakt bij een botsing op de Stationsweg West. Het meisje fietste met een vriendinnetje over de Stationsweg West, toen zij van achter werd aangereden door een auto. De automobilist, een 50-jarige man uit Woudenberg, bleek na een blaastest een alcoholpromillage van 1,55 te hebben. Tegen de Woudenberger werd proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Aanrijding vrachtauto met personenauto

AMERSFOORT Op de rijksweg A28 ter hoogte van Hoevelaken, reed gistermiddag rond kwart over twaalf een vrachtauto tegen een personenauto aan. De bestuurder van de personenauto, een 47-jarige inwoner van Duitsland, had even daarvoor zijn auto op de vluchtstrook neergezet omdat hij op de kaart wilde kijken hoe hij naar Barneveld moest rijden. Volgens de Duitser reed de achteropkomende vrachtauto te dicht langs zijn geparkeerde auto waardoor de gehele linkerzijkant beschadigd raakte. De 29-jarige man uit Etten-Leur die de vrachtwagen bestuurde, verklaarde dat de Duitser plotseling de weg weer op reed waardoor hij hem niet meer kon ontwijken. De personenauto is naar een garage weggesleept. De politie onderzoekt de precieze oorzaak van de aanrijding.

Visser raakt mobiele telefoon kwijt

AMERSFOORT Een Amersfoorter is gistermiddag tijdens het vissen zijn mobiele telefoon kwijtgeraakt. De 33-jarige man zat bij de vijver aan de Lage Boog te vissen en had zijn mobiele telefoon naast hem op zijn viskoffer gelegd. Twee jongens van ongeveer 13 jaar kwamen rond kwart voor twee bij de visser staan en informeerden of de man al wat gevangen had. Toen de jongen weer vertrokken waren, mistte de visser zijn mobiele telefoon.