Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-09-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.55 uur
Verkeerscontrole

UTRECHT Op 2 september werd tussen twee uur en vier uur op de Cartesiusweg een verkeerscontrole gehouden. In totaal werden 951 voertuigen gecontroleerd. 20 bestuurders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel. Tevens werd door een radarauto gecontroleerd op snelheid. van de 951 voertuigen werden 46 bestuurders bekeurd voor te hard rijden. Op de Cartesiusweg geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 79 km/u.

Joyriding

UTRECHT Dinsdagmiddag 12 september kreeg de politie een melding dat er een kleine jongen een auto zou besturen. Omstreeks half twee trof de politie op de Otellodreef de bewuste auto aan. In de auto zaten vijf jongeren. De bestuurder een 12-jarige jongen uit Nieuwegein is door de politie meegenomen naar het bureau.

De overige inzittenden een 16-jarig meisje uit Utrecht en een 11, 13 en 14-jarige jongen uit Nieuwegein, kwamen vrijwillige mee naar het bureau. Omdat het hier om een minderjarige gaat heeft de politie een opvoedend gesprek gehouden en de familie in kennis gesteld.

Twee hennepkwekerijen aangetroffen

UTRECHT Naar aanleiding van verschillende tips en klachten uit de buurt heeft de politie op twee adressen in Utrecht dinsdagmorgen 12 september, twee niet in werking zijnde hennepkwekerijen aangetroffen. Omstreeks half acht werd in een woning aan de Maria van Hongarijedreef een hennepkwekerij aangetroffen.
Er werden geen plantjes aangetroffen maar wel de complete installatie bestaande uit lampen, voedingsbodems, bakken, afzuigkappen en andere toebehoren. De complete installatie is door de politie in beslag genomen.

Door de stroommaatschappij werd geconstateerd dat er illegaal stroom werd afgetapt. Tevens werd in de woning een 32-jarige man uit Utrecht aangehouden. De politie onderzoekt de betrokkenheid van de man bij de kwekerij. Op de Dielenborchdreef werd door de politie ook een hennepkwekerij aangetroffen. Rond zeven uur heeft de politie de woning doorzocht. In de woning werd niets aan getroffen. In een schuur achter het huis werd een niet in werking zijnde kwekerij aangetroffen.

De totale inrichting werd in beslag genomen. De bewoonster van het pand -een 41-jarige vrouw uit Utrecht- verklaarde haar schuur aan een onbekende man te verhuren.

Man gooit ruiten in

UTRECHT Dinsdagavond 12 september zag een getuige omstreeks half elf een man lopen met twee stenen in zijn hand.De verdachte liep vervolgens naar een pand aan de Vleutenseweg en gooide een steen door de voorruit van het pand. Enige tijd later werd ook de tweede steen door een ruit gegooid.

Inmiddels had de getuige de politie gebeld. Ter plaatse trof de politie een 27-jarige man uit Utrecht aan. De man zei van niets te weten. Echter de getuige herkende de man en hij werd aangehouden. De verdachte verklaarde op het bureau dat hij inderdaad de stenen had gegooid omdat hij het niet eens was met het bedrijf.

Gewapende overval
UTRECHT Dinsdagavond vond er een gewapende overval plaats op een benzinestation aan de Winthontlaan. Een tot nu toe onbekende man kwam om kwart voor zeven het tankstation binnen en eiste onder bedreiging van een vuurwapen geld van de bediende.

De pompbediende antwoordde dat de kluis zojuist was afgestort bij de bank. De overvaller keek nog snel even in de afstortkluis en verdween daarna.

Signalement dader: Man, geheel gekleed in het zwart, zwarte sjaal voor het gezicht en een zwarte helm op. De politie is op zoek naar getuigen van deze overval. Heeft u informatie, belt u dan met de politie, tel.: 030 - 2397111