Monsterboard.nl en MTV werven samen Nederlandse VJ's

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 13 september 2000

Monsterboard.nl en MTV in Nederland werven samen Nederlandse VJ's Nieuwe Nederlandse MTV gezichten gezocht.

Monsterboard.nl en MTV in Nederland zijn een unieke samenwerking aangegaan om nieuwe Nederlandse VJ's te werven. Exclusief via Monsterboard.nl kunnen geïnteresseerden in de functie van VJ zich aanmelden. Uiteindelijk worden vijf potentiële kandidaten geselecteerd. Zij reizen af naar Londen voor een oriënterend gesprek en een tour in de MTV studio's. Eén kandidaat zal in ieder geval een dag lang 'VJ for a Day' worden en één programma van MTV 'co-hosten'. MTV is op 12 september gestart met een Nederlandse programmering. De 'VJ for a Day' zal in een van deze programma's te zien zijn.

Duwtje in de rug
Op 12 oktober zullen de vijf potentiële kandidaten bekend worden gemaakt. Vanaf dat moment kan iedereen, via Monsterboard.nl, zijn of haar voorkeur voor de nieuwe MTV VJ opgeven. De uiteindelijke beoordeling blijft natuurlijk bij MTV. Suzanne Ekel, managing director van Monsterboard.nl: "Wij zijn bijzonder trots op deze samenwerking met MTV. Vooral omdat het volledige VJ wervingstraject uitsluitend via internet en enkel via onze site plaatsvindt."

VJ bij MTV
Uiteraard zijn de criteria hoog en de eisen zwaar om voor de functie van VJ bij MTV in aanmerking te komen. In de MTV Studio's in hartje Londen gaat de geselecteerde VJ samenwerken met een redactieteam aan zijn of haar programma. De VJ wordt betrokken bij alle aspecten van het programma en ervaart het internationale karakter van MTV in een informele en creatieve omgeving. De VJ schrijft zijn of haar eigen teksten voor het programma.

Informatie @ Monsterboard.nl
Informatie over de actie: wat iemand moet kunnen om VJ te worden, hoe iemand in aanmerking kan komen, de voorwaarden et cetera zijn te vinden op: www.monsterboard.nl.

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Monsterboard.nl
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief wervings- en selectieproces. Alle activiteiten van de carrièresite zijn er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het wervings- en selectieproces te faciliteren. Om dat zo goed mogelijk te doen, worden de sites van het Monster-netwerk wereldwijd continu vernieuwd. Op Monsterboard.nl staan momenteel ruim 4600 vacatures en 47.313 c.v.'s. Per maand kent de site ruim 350.000 unieke bezoeken.

Monster.com
Monster.com heeft haar hoofdkantoor in Maynard, Massachutes, en is volgens onafhankelijk onderzoek dat in juni 2000 I/PRO werd uitgevoerd het grootste internationale carrière-netwerk met meer dan 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand. De internationale database omvat 5,1 miljoen c.v.'s en meer dan 433.634 vacatures. Uit onderzoek van Media Matrix is gebleken dat Monster.com op de 74ste plaats staat van meest bezochte sites op het internet. Monster.com verbindt de meest vooraanstaande bedrijven met de best gekwalificeerde, carrière-georiënteerde personen. Zij biedt zowel de werknemer als de werkgever de meest innovatieve technologie en diensten die beide partijen meer controle geven in het wervingsproces. Het Monster-netwerk bestaat uit locale sites en vestigingen in de VS, Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nederland, België, Nieuw Zeeland, Singapore, Hongkong, Frankrijk, Duitsland en Ierland. Monster.com is het belangrijkste merk in de Interactieve Divisie groep van TMP Worldwide Inc. (NASDAQ: "TMPW";ASX:"TMP").

TMP Worldwide Inc.
TMP Worldwide Inc. is gestart in 1967 en heeft ruim 8.200 werknemers in 29 verschillende landen. De onderneming heeft meer dan 90 van de Fortune 100 en meer dan 480 van de Fortune 500 bedrijven in haar cliëntenbestand staan. TMP Worldwide Inc. is de grootste online recruitmentonderneming ter wereld, het grootste recruitment reclamebureau-netwerk en het grootste werving- en selectiebureau. Daarnaast is de onderneming ook het grootste Gouden Gids reclamebureau en levert de onderneming Direct Marketing diensten. TMP Worldwide Inc. hoofdkantoor is gevestigd in New York.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (