Ruiz als waarnemend hoofd AMD's Computing Products Groep

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

HECTOR RUIZ TREEDT OP ALS WAARNEMEND HOOFD VAN AMD'S COMPUTING PRODUCTS GROEP

Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten), 13 september 2000 - AMD heeft bekendgemaakt dat
Larry Hollatz, vice president van de Computing Products Groep van AMD, te kennen heeft gegeven zijn werkzaamheden elders te willen voortzetten. Hector de J.Ruiz, president en chief operating officer, treedt met onmiddellijke ingang op als waarnemend vice president voor de bedrijfsgroep die microprocessors fabriceert.

"De vooruitgang van AMD in de PC-processormarkt heeft sinds de introductie van de AMD-Athlon, de eerste processor van de zevende generatie, een grote versnelling doorgemaakt," zei Ruiz. "Processors voor de Microsoft Windows-omgeving maken thans bijna 50 procent van AMD's inkomsten uit. De AMD Athlon-processor is de krachtigste PC-processsor die momenteel op de markt is. Nu Intel zijn 1,13GHz-processor onlangs heeft teruggetrokken en de leveringen ervan opgeschort is AMD de enige leverancier van PC-processors met kloksnelheden van boven de 1GHz.

Ik verheug me op de directe samenwerking met de leiders van de Computation Products Groep, die zoveel aan het succes van AMD hebben bijgedragen. De markt voor PC-processors is veruit de grootste van de halfgeleiderindustrie, met een totale omzet die volgens schattingen dit jaar de $32 miljard zal bereiken en in 2002 $42 miljard. De PC-processors vormen ons grootste groeipotentieel," aldus Ruiz, die verder verklaarde dat AMD op schema zit bij het bereiken van het doel elk kwartaal de productie van de AMD Athlon en AMD Duron te verdubbelen. De productie-aantallen van de AMD Athlon- en Duron-processors belopen in dit kwartaal 3,6 miljoen stuks en zullen opnieuw verdubbelen tot 7,2 miljoen in het laatste kwartaal van 2000. "Mijn hoogste prioriteit is de uitstekende prestaties die we bereikt hebben in dit voor ons kritische marktsegment voort te zetten."

Later dit jaar zal AMD diverse nieuwe modellen in de AMD Athlon- en Duro n-reeks introduceren, waaronder uitvoeringen speciaal ontworpen voor mobiele PC's, voor topmodellen werkstations en voor servers. AMD bereikt daarmee het breedste aanbod processors voor de PC-industrie in zijn geschiedenis.

AMD
AMD levert over de gehele wereld IC's en ondersteunende halfgeleiderschakelingen voor personal computers (in stand-alone- en netwerk-configuraties) en voor communicatie-apparatuur. AMD vervaardigt processoren, flash-geheugens en andere geavanceerde IC's en beschikt over productiefaciliteiten in de Verenigde Staten en Europa alsook in Japan en andere Aziatische landen. De in 1969 gestichte onderneming heeft haar hoofdkantoor in Sunnyvale, Californie (VS) en behaalde in 1999 een omzet van $2,9 miljard.

AMD op Internet
Meer persberichten en informatie over AMD's website: www.amd.com/. De virtuele perskamer van AMD is te vinden onder:
www.amd.com/news/virtualpress/index.html. Andere informatie op: www.amd.com/news/news.html. Technische ondersteunende informatie via e-mail is op te vragen op (hw.support@amd.com).

Voorbehoud
In dit bericht uitgesproken toekomstverwachtingen zijn onder normaal voorbehoud van onvoorziene gebeurtenissen of onverwachte ontwikkelingen.

Voor de redactie
PBA Benelux, Hanneke van den Ende of Jaap de Wit, tel: (+31) 70 3589378 of e-mail: Hanneke@berg-kleijn.nl