Maxtor levert 60GB Hard Disk Drives aan ReplayTV

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

MAXTOR LEVERT 60GB HARD DISK DRIVES AAN REPLAY TV

De DiamondMax 60 van Maxtor biedt maximaal 60 uur televisie-opnamen op een harde schijf

Milpitas, Californie (Verenigde Staten), 13 september 2000 - Maxtor Corporation maakt bekend dat ReplayTV Inc. Maxtor heeft gekozen als vooreerst de enige leverancier van 60GB hard disk drives voor de nieuwe ReplayTV 3060 digitale videorecorder. De ReplayTV 3060 is de eerste belangrijke videorecorder die 60 uur opnametijd biedt op een enkele harde schijf.

ReplayTV heeft de DiamondMax 60 hard disk gekozen vanwege de grote opslagcapaciteit, die nodig is voor digitale registratie van video; de klanten die deze videorecorders kopen verlangen daarnaast ook kwaliteit en prestaties.
Maxtor bouwt een gestaag een in sterkte toenemende positie op in de groeiende markt voor consumentenelektronica. De uit vier plateaus bestaande DiamondMax 60 is een uitstekend product voor digitale video en toont het vermogen van Maxtor aan de top van schijfopslag-capaciteit steeds verder te leggen.
Volgens IDC-analist Dave Reinsel zal de meest populaire diskdrive-toepassing in consumentenelektronicaproducten die voor digitale video zijn.

De DiamondMax 60 is geschikt voor digitale multimedia-applicaties, omdat hij geen speciale voorzieningen of technologie nodig heeft voor het verwerken van audio/video (A/V)-belastingen. Meerdere video-stromen kunnen tegelijkertijd door de standaard-architectuur verwerkt worden. Deze architectuur omvat prestatieverbeterende functies, zoals Maxtor Adaptive ATA Control en Maxtor DualWave dubbele processoren.

ReplayTV, Inc.
ReplayTV, gevestigd in Moutain View Californie (VS), is met de ReplayTV-Service een toonaangevend bedrijf in technologieen voor individueel televisie-gebruik.

Meer informatie over de onderneming is te vinden op: www.replaytv.com Maxtor
Maxtor Corporation behoort tot de voornaamste leveranciers van oplossingen voor data-opslag. De huidige reeks hard disk driveproducten van Maxtor omvat de bekroonde DiamondMax- en DiamondMax Plus-modellen voor resp. de populaire en de topklasse PC's en consumentenelektronica-toepassingen. Daarnaast heeft Maxtor de DiamondMax VL-lijn voor instapmodellen PC's. Voor het servertoepassingen in netwerken (Network Attached Storage applications) levert Maxtor de nieuwe MaxAttach-lijn.

Maxtor's positie als marktleider berust op het vermogen waarover de onderneming beschikt om altijd producten van de hoogste kwaliteitsstandaard op de markt te brengen en klanten de beste ondersteuning te bieden. Nadere informatie over Maxtor en zijn producten is te vinden op de website www.maxtor.com. Aandelen van Maxtor staan op de NASDAQ genoteerd onder MXTR.

Voorbehoud
Mogelijke, in dit bericht uitgesproken toekomstverwachtingen, zijn onder normaal voorbehoud van onverwachte gebeurtenissen of onvoorziene ontwikkelingen.

De redactie kan voor meer informatie en testproducten contact opnemen met PBA Benelux, Hanneke van den Ende, tel. (+31) (0) 70 358 9378 e-mail: hanneke@berg-kleijn.nl
Maxtor, Annie Bernard, tel. 00 33 (0) 1 64 53 24 00 e-mail: (annie_bernard@maxtor.com)