Eco Power meest vernieuwend product tijdens Demo-Dagen 2000

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000
Eco Power tijdens Demo-Dagen 2000 bekroond als meest vernieuwend product John Deere Consumer Products BV wint Richard Huberts InnovatiePrijs 2000!

Arnhem, 12 september 2000. Tijdens de eerste dag van de vakbeurs Demo-Dagen 2000 heeft directeur Jan Boosman van John Deere Consumer Products BV onder grote belangstelling de Richard Huberts InnovatiePrijs 2000 in ontvangst mogen nemen. Het bedrijf kreeg prijs voor Eco Power. Joop Worrell, vice-voorzitter van LC reikte de prestigieuze prijs uit.

Het juryrapport was lovend. "Als belangrijkste overweging om dit product het predikaat 'meest vernieuwend' mee te geven", zo sprak de heer Worrell namens de jury, "is het feit dat het een nieuwe technologie is voor het gebruik van 2-takt motoren. De technische verbeteringen zorgen voor toename van het vermogen, vermindering van het brandstofgebruik én de uitstoot van schadelijke stoffen. Eco Power biedt een passend technologisch antwoord op de toenemende vraag naar milieuvriendelijke oplossingen."

De vice-voorzitter van LC gaf aan dat de jury het niet makkelijk heeft gehad bij het vellen van een eindoordeel. "De jury heeft alle aanwezige expertise gebruikt om tot een eerlijk besluit te komen." Zij kozen uit de aangemelde producten drie genomineerden. Dat waren Advanta VanderHave met Headstart, Boomkwekerijen M. van den Oever en Zn. BV met de NAPAC BioPot én de uiteindelijke winnaar John Deere Consumer Products BV met Eco Power. "Al deze producten en diensten hebben vele kwaliteiten én beschikken over voordelen voor de afnemers. Toch is maar één winnaar uit de bus gekomen: de Eco Power", aldus Worrell.

Het was voor de tiende keer dat de Richard Huberts InnovatiePrijs tijdens deze beurs werd uitgereikt. De prijs, gemaakt door beeldend kunstenaar Cyril Lixenberg, bestaat uit twee objecten. Het grote object dient als wisselprijs. Het kleine object blijft in het bezit van de winnaar. De maker van het kunstwerk, een internationaal befaamde beeldend kunstenaar uit Amsterdam, verbeeldde op verzoek 'innovatie' in zijn bijzondere ontwerp.

De Richard Huberts InnovatiePrijs is genoemd naar de initiatiefnemer van de Demo-Dagen. Deze totaal vakbeurs, gericht op de markt voor aanleg, inrichting, onderhoud én beheer van sport- en recreatievoorzieningen, vond in 1955 voor de eerste keer plaats. Richard Huberts was op dat moment als hoofd van de afdeling Sport en Recreatie in Amsterdam op zoek naar een ontmoetingspunt waar branchegenoten informatie konden vergaren én belangrijke contacten konden leggen. De uitvoering van zijn idee werd de succesvolle formule van de Demo-Dagen. Nog steeds nemen de bezoekersaantallen van deze beurs elk jaar toe en overtreft de vraag naar standruimte het aanbod ruimschoots. Bovendien heeft het evenement ook ver over de landsgrenzen heen bekendheid verworven.

Noot voor redacties