Tulip Computers kiest voor opslagproducten van Onstream

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

TULIP COMPUTERS KIEST VOOR OPSLAGPRODUCTEN VAN ONSTREAM

Eindhoven, 13 september 2000 - Tulip Computers zal exclusief OnStream producten leveren op het moment dat klanten vragen om een back-up oplossing in de door hun bestelde p.c. of server. Hiervoor zijn beide Nederlandse bedrijven een strategisch samenwerkingsverband aangegaan.

De ADR50 van OnStream, een interne SCSI-tapedrive van 50 gigabyte, wordt voortaan meegeleverd met de Tulip Vision Line-servers. De interne DI30, een tapedrive van 30 gigabyte, wordt meegeleverd met de Tulip @ction Line-servers, en de notebooks van de Tulip @ction Line en de Tulip Vision Line worden uitgerust met de externe drive USB30.

Peter van Leeuwen, Marketing Manager van Tulip Computers: "Wij hebben voor OnStream gekozen vanwege de gepatenteerde Advanced Digital Recording-technologie (ADR). Dankzij deze technologie bieden de opslagproducten van OnStream ongeëvenaarde capaciteit, performance en betrouwbaarheid. Door de integratie van de OnStream-producten met @ction en Vision Line krijgen onze klanten de beschikking over betrouwbare, flexibele en gebruiksvriendelijke backup-mogelijkheden."

Door de ADR-technologie kunnen de digitale tapedrives van OnStream acht gegevenssporen tegelijkertijd lezen en schrijven. Dit vergroot de betrouwbaarheid met een factor 10.000, en verhoogt de overdrachtsnelheid aanmerkelijk in vergelijking met andere tapedrives.

Toine Stokbroekx, Regional Sales Manager OnStream Nederland: "Voor OnStream is dit samenwerkingsverband met Tulip het eerste van een reeks voorgenomen partnerships in Europa. OnStream versterkt hiermee haar leidende technologische positie binnen de internationale markt voor opslagproducten. Onze high-performance en high-capacity tapedrives sluiten perfect aan bij de vraag van power-desktopgebruikers en kleine en middelgrote bedrijven in heel Europa."

Alle OnStream-producten bezitten een geavanceerd servosysteem, dat de integriteit van media tijdens het schrijven waarborgt en ervoor zorgt dat de kop in het spoor blijft. Daarnaast zijn de producten voorzien van gedistribueerde error correction code (ECC) waardoor de kans op gegevensherstel aanzienlijk groter is.
Op de IDE-drives wordt één jaar garantie geboden en op de SCSI-drives zit twee jaar garantie; na productregistratie wordt deze garantie met een extra jaar verlengd.

OnStream
Het in 1998 opgerichte OnStream levert betaalbare verwijderbare opslagoplossingen met hoge capaciteit voor servers, werkstations en krachtige desktops. OnStream, gevestigd in Colorado (VS), is een verzelfstandigd onderdeel van Philips.
Het productaanbod bestaat uit de Echo 30 GB desktop-drives in versies voor SCSI (intern en extern), IDE intern en USB, en de ADR-lijn van multi-platform SCSI-drives voor serverbackups. Alle OnStream-drives werken met de door OnStream gepatenteerde ADR-technologie (Advanced Digital Recording). Voor meer informatie: www.onstream.com.

-Einde persbericht-

Voor meer informatie:
Hanneke van Dreumel Toine Stokbroekx Brodeur Worldwide OnStream B.V. 020 346 20 00 040 - 22 30 773 hanneke@jeronimus-wolf.nl (toine.stokbroekx@onstream.com)

Foto's van OnStream's producten zijn te downloaden vanaf: www.onstream.com/press/presspart.htm