Opalis biedt oplossing voor automatiseren van IT-processen

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

P R O D U C T S Opalis

- P R O D U C T O M S C H R I J V I N G

- M A R T K V E R D U I D E L I J K I N G

- ' T Z I T ' M I N D E C O M B I N A T I E
- D O W N L O A D S

Opalis biedt een complete oplossing voor het automatiseren van IT-processen. Het zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen effectiever en efficiënter gecontroleerd en gestuurd kunnen worden en dat dit volautomatisch verloopt. In feite kan Opalis elk IT-proces dat plaatsvindt onder Windows NT automatiseren. Het OpalisRobot-concept behoeft logische condities om automatische stromen te creëren. De event-driven scheduling is gebaseerd op drie intuïtieve gebeurtenissen, te weten: events (gebeurtenissen), links en tasks (taken). Door deze met elkaar te combineren kan voor elk denkbaar proces een oplossing gecreëerd worden binnen een Windows NT-netwerk. De robot kan immers nagenoeg elke activiteit onder NT in de gaten houden en daarbij de juiste activiteit(en) ondernemen. De verschillende communicatievoorzieningen van Opalis maken het tevens mogelijk om automatisch bedrijfskritische processen te beheren en te controleren met standaard-communicatiemiddelen als de telefoon en e-mail. Het OpalisRendezVous-concept gaat ook uit van drie logische stappen, namelijk wanneer, wat en waar en hiermee is een file-databasetransfer en replication service voor Windows NT te realiseren. Deze service maakt het mogelijk om replicatie-processen te automatiseren en zelfs een virtueel Wide Area Network te creëren waarmee op een veilige manier uitwisseling van data kan plaatsvinden.

P R O D U C T O M S C H R I J V I N G

OpalisRobot OpalisRobot kan een groot aantal activiteiten onder NT in de gaten houden en op nagenoeg ieder gedefinieerd proces de juiste activiteit(en) ondernemen. Taken die bijvoorbeeld door OpalisRobot verricht kunnen worden, zijn: file management, SQL Server en ODBC, remote access, network messaging en mailactiviteiten. Maar ook de algemene Windows NT taken als start, stop, pause, shutdown, reboot e.d. kan OpalisRobot automatiseren. Het absoluut unieke aan OpalisRobot is de geheel grafische user interface. Door deze interface is het mogelijk om te programmeren met een muis. Logische links tussen gebeurtenissen (events & tasks) worden gemaakt door simpelweg een lijn (een link) te trekken tussen deze beide iconen. Voor dit product is geen programmeerkennis vereist; met een goede beschrijving van de (bedrijfskritische) processen is OpalisRobot ten volle te benutten.

OpalisRobot E-Mail Add-on Met de OpalisRobot E-Mail Add-on is de Robot niet alleen in staat om e-mail te lezen, maar ook om bepaalde taken binnen het netwerk te activeren via e-mail. De Add-on heeft een eigen mailbox en is klaar om acties te ondernemen op de verschillende taken die naar hem gestuurd worden. Denk hierbij aan: het lezen, filteren, replyen, forwarden, re-directen, converten en deleten van e-mail. Tegelijkertijd kan de E-mail Add-on gebruikt worden om de mailstroom te controleren en vanaf de server mail te filteren en te deleten.

OpalisRobot Call Add-on Met de OpalisRobot Call Add-on is het mogelijk om een telefoontje van een NT-Server te ontvangen wanneer er veranderingen zijn binnen het netwerk en/of wanneer er problemen optreden. De kracht van dit product zit hem weer in de interactiviteit. Niet alleen wordt er gewaarschuwd, maar er wordt gereageerd zoals normaal gedaan zou worden door een netwerkbeheerder. Dit kan automatisch of optioneel, dat wil zeggen dat er gebeld wordt door een server waarna er, na een pincode-validatie, een keuzemenu komt met wat u wilt dat de server moet uitvoeren. Algemene taken die de Call Add-on bijvoorbeeld kan verrichten zijn: het bellen/beant-woorden/beëindigen van telefoonmenu's, het opnemen/opslaan/afspelen van wav-files, het communiceren met andere telefonie-hardware en het ontvangen/ reageren op DTMF-tonen. Uiteraard bestaat ook hier een e-mailintegratie.

OpalisRendezVous OpalisRendezVous is een file-databasetransfer en replication service voor Windows NT. Het geeft de mogelijkheid om het kopiëren, verplaatsen, repliceren, archiveren, het maken van back-ups en mirrorren van files en rijen uit een database tussen twee of meer met elkaar verbonden computers te automatiseren. Bij de transfer kan gebruikgemaakt worden van een standaard copy-, FTP- of het RendezVous-protocol. Dankzij een inter-veniërende RendezVous-server worden afzenders en ontvangers met elkaar in verbinding gebracht en de files uitgewisseld. Ook kan een eigen WAN opgezet worden (in combinatie met internet) met alleen het gebruik van plaatselijke inbellijnen. Om te repliceren dient vastgesteld te worden wanneer, wat en waarnaartoe er gerepliceerd moet worden, de rest wordt automatisch gedaan.

M A R T K V E R D U I D E L I J K I N G

OpalisRobot OpalisRobot is in ieder bedrijf toepasbaar. De grotere bedrijven gebruiken OpalisRobot om hun complete informatiestroom af te handelen. De kleinere bedrijven gebruiken de OpalisRobot om allerhande dagelijks terugkerende taken automatisch te laten uitvoeren. Opalis is inzetbaar binnen ieder bedrijf waar gebruik wordt gemaakt van Windows NT. Of het nu is om bestaande IT-processen te automatiseren of om complete bedrijfsprocessen (gebaseerd op Windows NT) te automatiseren, een feit is dat iedereen de OpalisRobot op zijn eigen manier gebruikt, precies zoals u het wilt hebben, want dat bepaalt u uiteindelijk zelf!

OpalisRendezVous OpalisRendezVous kan binnen elk bedrijf een oplossing zijn. Het transporteren van data is door de ontwikkeling van het internet steeds belangrijker geworden en de communicatie tussen servers en databases onderling maakt daar deel van uit. Vooral grotere organisaties gebruiken OpalisRendezVous om files of databases te repliceren, te mirrorren en om documenten wereldwijd te distribueren op een kostenefficiënte wijze. Maar het wordt ook regelmatig gebruikt om websites automatisch te updaten of bestanden te kopiëren. Kleinere organisaties gebruiken het vooral om automatisch files te kopiëren en websites te updaten.

' T Z I T ' M I N D E C O M B I N A T I E

Binnen een Wide Area Network is Opalis optimaal te combineren met Packeteer. Activiteiten kunnen op bepaalde vooraf gedefinieerde tijdstippen plaatsvinden en daardoor is de bestaande bandbreedte nog beter te benutten.

Door Opalis te combineren met een Thin-Client/Server-oplossing als Microsoft Terminal Server of Citrix WinFrame/MetaFrame, is het mogelijk om services te controleren. Op die manier kan een optimale uptime gegarandeerd worden voor bedrijfskritische applicaties.

Opalis kan naadloos integreren met FACSys en hierdoor een oplossing bieden voor e-mail functionaliteiten gecombineerd met fax-services. Zo is de conven-tionele communicatie-oplossing optimaal gecombineerd met de huidige communicatievoorzieningen.

D O W N L O A D S

CDG Product Catalogus:

- Downloaden (in PDF, 2 Mb)

- Aanvragen

- Downloaden
CDG Success Stories

CDG doet, in samenwerking met haar partners en resellers, regelmatig grote en/of internationale projecten:

- "Datawarehousing with OpalisRobot" bij de Dutch Railways (Nederlandse Spoorwegen);Project Railpocket. Lees verder...

Software:

- Download de volledige trial versie.
Specificaties:

- OpalisRobot (3.60).