Vergunningen Amsterdam stadsdeel Zuid

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000
Amsterdam Oud Zuid

Vergunningen Nieuwsdatum: 13-Sep-2000

Aangevraagde en verstrekte vergunningen.
Aanvragen vergunning

1. De volgende aanvragen voor een bouwvergunning zijn ingediend:
- Voor het perceel KARPERSTRAAT 8 T/M 10 voor het veranderen van het gebouw met bestemming daar van tot kantoor (aanvraagnummer 31-00-0032)

- Voor het perceel CORNELIS ANTHONISZSTRAAT 79 voor het veranderen van een zolderverdieping in een woning met dakterras op het gebouw (aanvraagnummer 31-00-0033)

- Voor het perceel GENERAAL VETTERSTRAAT 31-35 voor het veranderen van het bedrijfsgebouw met bestemming daarvan tot werkplaats en kantoor (aanvraagnummer 31-00-0034)

- Voor het perceel APOLLOLAAN 54 voor het vergroten en veranderen van de dakkapel aan de linkerzijgevel van het gebouw met behoud van bestemming daarvan tot woning (aanvraagnummer 31-00-0035)
- Voor het perceel WOUWERMANSTRAAT 11 voor het vergroten van de eerste en de tweede verdieping van het gebouw (aanvraagnummer 31-00-0037)
- Voor het perceel VAN OSTADESTRAAT 232-234-236 voor het veranderen, vernieuwen en samenvoegen van de gebouwen en het wijzigen van de indeling met bestemming daarvan tot tien woningen en één garage; het maken van balkons aan de achtergevel van het gebouw van Ostadestraat 236 (aanvraagnummer 31-00-5008)

- Voor het perceel EERSTE VAN DER HELSTSTRAAT 41 voor het veranderen en vernieuwen van het gebouw met bestemming daarvan tot twee woningen; het verenigen van eerste verdieping met de tweede verdieping en de derde verdieping met de vierde verdieping en het maken van twee balkons en nieuwe raamkozijnen aan de achtergevel (aanvraagnummer 31-00-5010)

- Voor het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 51-53/ GERARD DOUSTRAAT 36 voor het veranderen, vergroten en verenigen van de beganegrondverdieping van de gebouwen met behoud van bestemming daarvan tot bakkerij en opslagruimte (aanvraagnummer 31-00-5011)

2. De volgende melding is gedaan:

- Voor het perceel EERSTE JAN VAN DER HEIJDENSTRAAT 80 voor het oprichten van een schuur gelegen op het erf behorend bij het gebouw (aanvraagnummer 41-00-5001)

3. De volgende aanvraag voor een exploitatievergunning is ingediend:
- Voor het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 203-C voor het exploiteren van een bestaand horecabedrijf door een nieuwe eigenaar (aanvraagnummer 01-00-1858)

- Voor het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 69 voor het exploiteren van een bestaand horecabedrijf door een nieuwe eigenaar (aanvraagnummer 01-00-1979)

4. De volgende aanvraag voor een terrasvergunning is ingediend:
- Voor het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 203-C voor het exploiteren van een terras behorende bij de exploitatievergunning voor diezelfde lokaliteit (aanvraagnummer 01-00-1859)

De onder 1 t/m 4 genoemde aanvragen met bijbehorende stukken liggen vanaf 14 september 2000 gedurende twee weken tijdens de openingstijden ter inzage bij onze informatiecentra.

Gedurende genoemde periode kunt u uw zienswijze met betrekking tot deze aanvragen schriftelijk of mondeling kenbaar maken. Uw schriftelijke zienswijze kunt u sturen aan het Dagelijks Bestuur van Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid, Postbus 51160, 1007 ED Amsterdam. Indien u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, kunt u ons bereiken via telefoonnummer (020) 6781678.

Voornemen tot vergunningverlening

1. Het Dagelijks Bestuur is voornemens de volgende vergunning voor een
invalidenparkeerplaats te verlenen:

- Voor het perceel CEINTUURBAAN 476/ ST. WILLIBRORDUSSTRAAT 7-9 voor het aanleggen van een invalidenparkeerplaats (aanvraagnummer 01-00-1715)

2. Het Dagelijks Bestuur is voornemens de volgende garagevergunning te
verlenen:

- Voor het perceel LUTMASTRAAT 191 voor het gebruik van één garage op de beganegrondverdieping van het gebouw (aanvraagnummer 01-00-2073)

De stukken die op de voornemens genoemd onder nummers 1 t/m 2 betrekking hebben, liggen vanaf 14 september 2000 gedurende twee weken tijdens de openingstijden ter inzage bij onze informatiecentra.

Verleende Vergunningen

1. Het Dagelijks Bestuur maakt bekend dat de volgende bouwvergunningen
zijn verleend:

- Voor het perceel VALERIUSSTRAAT 117 voor het veranderen en vergroten van het gebouw met bestemming daarvan tot bedrijf met dienstwoning en één woning en het maken van een dakterras op het achterplat ter hoogte van de zolderverdieping (aanvraagnummer 51-00-0096); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 1 september 2000

- Voor het perceel TOLDWARSSTRAAT 14 voor het veranderen van de indeling van de eerste, tweede, derde en vierde (zolder) verdieping van het gebouw met behoud van woonbestemming daarvan, het plaatsen van nieuwe raamkozijnen in voor- en achtergevel en dakramen en het maken van een dakkapel in de voorgevel van het gebouw (aanvraagnummer 04-00-0048); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 1 september 2000

- Voor het perceel DANIEL STALPERTSTRAAT 57 voor het veranderen en vergroten van een dakkapel in de zijgevel van het gebouw (aanvraagnummer 04-00-0084); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 1 september 2000

- Voor het perceel ST. WILLIBRORDUSSTRAAT 16 voor het veranderen en vernieuwen van de vierde en vijfde verdieping van het gebouw met behoud van de woonbestemming daarvan en het maken van nieuwe raamkozijnen in de voorgevel (aanvraagnummer 04-00-0086); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 7 september 2000
- Voor het perceel ST. WILLIBRODUSSTRAAT 1 voor het vernieuwen van de fundering van het gebouw (aanvraagnummer 04-00-0130); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 7 september 2000-09-07
- Voor het perceel VAN WOUSTRAAT 48-50 voor het veranderen, vergroten en verenigen van de beganegrondverdieping van de gebouwen met bestemming daarvan tot een winkel; het maken van een dakterras op de achteruitbouw en het veranderen van twee raamkozijnen in de achtergevel tot twee deurkozijnen (aanvraagnummer 04-00-0105); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 7 september 2000

2. Het Dagelijks Bestuur stemt in met de volgende meldingen;
- Voor het perceel VOSSIUSSTRAAT 75 voor het plaatsen van een tuinhuisje op het achtererf (aanvraagnummer 05-00-01190); het besluit is van rechtswege verleend en verzonden op 6 september 2000

3. Het Dagelijks Bestuur maakt bekend dat, namens de Burgemeester van
Amsterdam, de volgende exploitatievergunningen zijn verleend:
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel VAN WOUSTRAAT 119 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur en in de weekeinden tot 03.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1063); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 25 augustus 2000

- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel KONINGINNEWEG 219 voor het exploiteren van een horecabedrijf als avondzaak, toegestane openingstijden: van 20.00 uur tot 03.00 uur en in de weekeinden tot 04.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1225); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 31 augustus 2000
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel VAN WOUSTRAAT 104 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur en in de weekeinden tot 03.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1332); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel CEINTUURBAAN 193 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur en in de weekeinden tot 03.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1479); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel CEINTUURBAAN 210 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur en in de weekeinden tot 03.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1505); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel CEINTUURBAAN 71 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur en in de weekeinden tot 03.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1789); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 151-155 voor het exploiteren van een horecabedrijf als avondzaak, toegestane openingstijden: van 20.00 uur tot 03.00 uur en in de weekeinden tot 04.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1922); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel EERSTE SWEELINCKSTRAAT 16 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur en in de weekeinden tot 03.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1960); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000
- Voor de lokaliteit in de beganegrondverdieping van het perceel GERARD DOUSTRAAT 83-85 voor het exploiteren van een horecabedrijf als dagzaak, toegestane openingstijden: van 07.00 uur tot 01.00 uur (aanvraagnummer 01-00-1999); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

4. Het Dagelijks Bestuur maakt bekend dat, namens de Burgemeester van
Amsterdam, de volgende
terrasvergunning zijn verleend:

- Voor de benedenlokaliteit VAN WOUSTRAAT 119 voor het exploiteren van een terras behorende bij de exploitatievergunning voor diezelfde lokaliteit (aanvraagnummer 01-00-1064); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 25 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit CEINTUURBAAN 210 voor het exploiteren van een terras behorende bij de exploitatievergunning voor diezelfde lokaliteit (aanvraagnummer 01-00-1506); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit CEINTUURBAAN 71 voor het exploiteren van een terras behorende bij de exploitatievergunning voor diezelfde lokaliteit (aanvraagnummer 01-00-1791); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit EERSTE SWEELINCKSTRAAT 16 voor het exploiteren van een terras behorende bij de exploitatievergunning voor diezelfde lokaliteit (aanvraagnummer 01-00-1961); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit GERARD DOUSTRAAT 83-85 voor het exploiteren van een terras behorende bij de exploitatievergunning voor diezelfde lokaliteit (aanvraagnummer 01-00-2000); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

5. Het Dagelijks Bestuur maakt bekend dat de volgende vergunningen in
het kader van de Drank- en
Horecawet zijn verleend:

- Voor de benedenlokaliteit in het perceel KONINGINNEWEG 219 voor het uitoefenen van een horecabedrijf (aanvraagnummer 01-00-1224); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 31 augustus 2000
- Voor de benedenlokaliteit in het perceel CEINTUURBAAN 193 voor het uitoefenen van een horecabedrijf (aanvraagnummer 01-00-1480); het besluit is verzonden aan de aanvrager op
28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit in het perceel CEINTUURBAAN 210 voor het uitoefenen van een horecabedrijf (aanvraagnummer 01-00-1507); het besluit is verzonden aan de aanvrager op
28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit in het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 151-155 voor het uitoefenen van een horecabedrijf (aanvraagnummer 01-00-1924); het besluit is verzonden aan de aanvrager op
28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit in het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 129 voor het uitoefenen van een horecabedrijf (aanvraagnummer 01-00-1957); het besluit is verzonden aan de aanvrager op
28 augustus 2000

- Voor de benedenlokaliteit in het perceel VAN WOUSTRAAT 104 voor het uitoefenen van een horecabedrijf (aanvraagnummer 01-00-1958); het besluit is verzonden aan de aanvrager op

6. Het Dagelijks Bestuur maakt bekend dat, namens de Burgemeester van
Amsterdam, de volgende
speelautomatenvergunningen zijn verleend:

- Voor het perceel VAN WOUSTRAAT 104 voor het exploiteren van twee kansspelautomaten (aanvraagnummer 01-00-1333); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

- Voor het perceel CEINTUURBAAN 193 voor het exploiteren van twee kansspelautomaten (aanvraagnummer 01-00-1481); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

- Voor het perceel ALBERT CUYPSTRAAT 151-155 voor het exploiteren van twee kansspelautomaten (aanvraagnummer 01-00-1923); het besluit is verzonden aan de aanvrager op 28 augustus 2000

Indien u rechtstreeks belanghebbende bent, kunt u tegen de vergunningen genoemd onder nummer 1 t/m 5 op grond van artikel 7:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht, schriftelijk bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen zes weken na de datum van verzending van het besluit aan de aanvrager worden ingediend.

U dient uw bezwaarschrift tegen de vergunningen onder nummer 1en 2 te richten aan het Dagelijks Bestuur van Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid, Postbus 51160, 1007 ED Amsterdam.
Een bezwaarschrift tegen een besluit van de Burgemeester nummers 3,4,5 en 6 moeten worden ingediend bij de Burgemeester van Amsterdam, Postbus 202, 1000 AE, Amsterdam.

Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van de vergunning niet op (tenzij het een monumentenvergunning betreft). Indien u de werking van een verleende vergunning wenst op te schorten, moet u tevens een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de President van de Arrondissementsrechtbank, sector Bestuursrecht, Afdeling Voorlopige Voorzieningen, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam.