Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

Politiebericht Friesland: Fryslân 13-09-2000
Politieberichten van woensdag 13 september (07.00 - 13.00)

Lemmer: inbreker op heterdaad betrapt
Op woensdag 13 september te omstreeks 05.30 uur ging het alarm af bij een bakkerij gevestigd aan de IJ.W. van Dijksstraat te Lemmer. Aldaar waren zes bakkers aan het werk. Het zestal spurtte direct naar het kantoorgedeelte en daar zag men twee mannen die via een opstaand raam probeerden te vluchten. De bakkersploeg ging erachteraan en een van de twee werd overmeesterd. Dit bleek een 22-jarige man uit Utrecht te zijn. De andere persoon is ontkomen in een lichtkleurige personenauto, merk Renault 5. De verdachte is door de politie overgebracht naar het bureau te Heerenveen

Tzummarum: eenzijdige aanrijding met letsel
Op woensdag 13 september omstreeks 05.50 uur vond een eenzijdige aanrijding plaats op de Hegesylsterwei te Tzummarum. Oorzaak is dat de bestuurder met een snelheid van ongeveer 120 km per uur had gereden en in een bocht naar rechts de macht over het stuur kwijt raakte. Hij reed in de richting Tzummarum. De 42-jarige automobilist uit Utrecht reed tegen een toegangsbrug naar een perceel aan de Hegesylterwei. De bestuurder is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis te Leeuwarden met diverse kneuzingen en een fikse hoofdwond.

Dokkum: diefstal personenauto

In de nacht van dinsdag 12 september omstreeks 22.00 uur en woensdag 13 september te 08.00 uur is een personenauto ontvreemd vanaf een bedrijfsterrein gelegen aan het Damwaldsterreedtsje te Dokkum. Een 39-jarige man uit Dokkum doet hiervan aangifte. Het betreft een personenauto van het merk Opel Corsa X1.7D, kleur bruin en voorzien van het kenteken RG-BV-05, bouwjaar 1997. De waarde van de auto bedraagt ongeveer 4000 gulden.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 0 880 8271