Bijdrage LEI Wageningen aan Toekomstvisie Veehouderij

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

Toekomstvisie veehouderij

Op 13 september is het rapport Kentering en toekomst in de veehouderij gepresenteerd, waar ook het LEI een bijdrage aan heeft geleverd. Dit rapport besteedt aandacht aan een toekomstvisie voor de veehouderij, rekening houdend met maatschappelijke bedreigingen en wensen. Het is een aanzet voor de komende periode waarin onderzoeksprojecten worden uitgevoerd gericht op de benodigde innovaties voor de toekomst. Deze projecten worden zoveel mogelijk samen met maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven uitgevoerd en worden via een tenderingsprocedure toegekend. Het rapport eindigt dan ook met: 'Wij nodigen u uit om samen met ons de eerste stap te zetten naar een maatschappelijk gewenste veehouderij.' Meer informatie is te vinden op de site van het programma 'Nieuwe veehouderijsystemen', www.vsys.nl. Ook kunt u terecht bij Wim Zaalmink (tel.: 0320-293530).