Vlaams SoLiDe ondersteunt lijst AABC van Willy Vermeulen

Datum nieuwsfeit: 13-09-2000

---

Onderwerp: SoLiDe ondersteunt de lijst AABC van Willy Vermeulen Auteur: Ombelets Hendrik-Jan
E-mail: (solide@ping.be)
Bedrijf: SoLiDe (sociaal-Liberale Democraten)
Adres: Th. Donnistraat 59
Plaats: 3540 Herk-de-Stad
Tel.: 013/44.14.83
Fax: 013/46.19.02

Antwerpen.- SoLiDe de partij van de Sociaal Liberale Democraten, die in juni vorig jaar bij de nationale verkiezingen met een eigen lijst kwam, steunt de lijst AABC (Antwerps Algemeen Belang Centraal) van Willy Vermeulen bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen met een aantal solide SoLiDe kandidaten. "Met Willy Vermeulen die, als voorzitter van de vzw Stem, in het voorjaar 1999 ook aan de gesprekken tussen kleine partijen en politiek bewegingen, deelnam, hebben we altijd goede contacten met ons gehouden, " zegt voorzitter Hendrik-Jan Ombelets. "Als alle kleine partijen koppig in rondjes blijven draaien, komen we nergens. Als we echter de krachten bundelen en een krachtige proteststem aan de bevolking vragen, maken we met onze steun aan de lijst van Vermeulen te geven meer kans een of meerdere naar de gemeenteraad te sturen," aldus de ondervoorzitter en lijstduwer Staf De Ruysser, lid van de Raad van beheer van Horeca Antwerpen.

Bekende Dwarsligger
Vele traditionele partijen komen met bekende Vlamingen uit de show- en sportwereld, vaak alliin voor de aandacht en hun bekendheid.
Willy Vermeulen, een BV op zijn manier, eerder een bekende dwarsligger, wil inhoudelijk iets aan het politiek gebeuren doen. De aandachtspunten van de lijst AABC zijn: Geen geheime voorafgaande afspraken, stedelijke ombudsdienst, voorzitterschap van de raad door een oppositielid, zoals in de provincieraad, commissies met evenredige weergave van de samenstelling van de gemeenteraad, invoering van het bindend referendum, slachtofferhulp op juridisch en administratief vlak, punten waar de kandidaten van SoLiDe zich kunnen achter scharen.

Sociaal-Liberaal
Maar ook vanuit sociaal-liberaal standpunt wordt aandacht besteed aan het sociaal-economisch aspect van de gemeentepolitiek, zoals veilige stad = bedrijvige stad, bedrijvige stad = bloeiende stad, vooral aandacht aan kleine en middelgrote ondernemingen, lastenvermindering voor zelfstandige handelaars, met de nadruk op 'last' in de zin van overmatige regelgeving door de overheid en soepele handels- en arbeidsbevorderende maatregelen.

Gelijkgesnaard
Waar sommige kleine groeperingen zich aan de kiezer aanbieden met totaal uiteenlopende ideekn en standpunten, gaande van uiterst links tot eerder rechtse ideekn, zoals Vivant, ID21 en BSV, zijn de snaren in AABC gelijkgestemd en de ideekn en standpunten van de groep rond Willy Vermeulen en SoLiDe inhoudelijk, gelijklopend. SoLiDe kan zich perfect scharen achter de standpunten van een correct en open stadsbestuur dat Vermeulen als gewezen hoofd van het Hoog Comiti van Toezicht nastreeft. Meer nog: "Een stad dient als een bedrijf gerund te worden als een groot bedrijf", vindt de voorzitter Hendrik-Jan Ombelets. Het financieel beleid van een stad moet doorzichtig zijn en het is hoog tijd dat de stadsrekeningen gepresenteerd en goedgekeurd worden als een analytisch bedrijfsrekening om een degelijk doordacht beleid mogelijk te maken," aldus nog de voorzitter Anderzijds kan de groep rond Willy Vermeulen zich vinden in een sociaal-economisch gecorrigeerde maatschappijbeeld met sociale correcties en een economisch bloeiend beleid.

Ombelets Hendrik-Jan Staf De Ruysser
voorzitter SoLiDe Ondervoorzitter

UITNODIGING PERSCONFERENTIE

U bent uitgenodigd op de persconferentie op