Yournews sluit contentdeal met Emerce

- PERSBERICHT -

Capelle a/d IJssel, 14 september 2000

Yournews sluit contentdeal met Emerce

YourNews, leverancier van online en wireless nieuwscontent, heeft een overeenkomst gesloten met e-business magazine Emerce. YourNews krijgt via Emerce dagelijks de beschikking over het meest actuele nieuws op het gebied van e-commerce, technologie, online-marketing en financiering.

Internet, intranet, WAP en SMS
In de deal tussen YourNews en Emerce is YourNews een 'content syndicator'. Een content syndicator faciliteert de marktwerking tussen nieuwsleveranciers ('originators') en nieuwsafnemers ('distributors') van digitale content. Van Emerce, vanaf dit moment een originator van YourNews, ontvangt YourNews van maandag tot vrijdag de Emerce-nieuwsfeed. Deze berichten zijn afkomstig van de website www.emerce.nl, en worden door YourNews via internet, intranet, WAP en SMS naar haar klanten verspreid.

Actueel e-commerce nieuws
YourNews ziet de samenwerking met Emerce als een belangrijke aanvulling op haar nieuwsvoorziening. Door deze nieuwe samenwerking is YourNews in staat haar klanten meerdere malen per dag het meest actuele nieuws op het gebied van e-business te leveren. Directeur Jan van Ottele: *We streven naar een zo breed mogelijk aanbod van kwaliteitsnieuws. We zijn daarom heel blij met de deal met Emerce, omdat zij een van de meest toonaangevende online en offline e-business titels van Nederland zijn en er een grote behoefte bestaat aan actuele berichten op dit gebied. Daarnaast kunnen we de nieuwsberichten van Emerce via internet, intranet, WAP en SMS verspreiden*.

Aanboren van nieuwe markten
Voor Emerce levert de deal met YourNews een belangrijke toegevoegde waarde bij de branding van het merk Emerce. *YourNews is een professionele organisatie met een goed bereik bij onze doelgroep*, aldus uitgever Oscar Kneppers. *We streven ernaar om ons nieuws via zoveel mogelijk verschillende kanalen naar buiten te brengen. Mensen moeten ons op allerlei manieren kunnen vinden en YourNews hanteert een goede, innovatieve manier om, mede via intranet, nieuwe markten aan te boren. Mede hierdoor versterkt Emerce zijn leidende marktpositie als de beste bron in e-business *.

- EINDE PERSBERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Over YourNews
YourNews is in 1997 opgericht door directeur Jan van Ottele. Het doel is om een voor Nederland unieke nieuwsvoorziening aan te bieden voor diverse digitale media zoals Internet, WAP, SMS, E-mail, Voice Mail en Teletext.

Het nieuwsaanbod van YourNews bestrijkt verschillende gebieden, zoals economie, politiek, sport, entertainment & fun, weer & verkeer, binnen- en buitenland en specifieke branches. YourNews produceert dagelijks nieuwsberichten onder eigen redactie. Daarnaast heeft YourNews vooraanstaande nieuwsleveranciers als partners, waaronder Associated Press en MoneyView. Hiervan betrekt YourNews duizenden berichten per dag, vergaard door journalisten over de hele wereld.

Klanten van YourNews zijn onder meer mobiele telefonieaanbieders, publiek toegankelijke websites van bekende Nederlandse portals en Internet Service Provider's (ISP's). Voorbeelden van klanten zijn Freeler, Everyday.com, AltaVista, Chello en CompuServe.

Het hoofdkantoor van YourNews is gevestigd in Capelle aan de IJssel. Momenteel zijn er 75 medewerkers fulltime en circa 35 personen parttime werkzaam bij het bedrijf. YourNews heeft inmiddels vestigingen in de UK en in Duitsland.

Over Emerce
Emerce is de eerste en snelst groeiende e-business titel van Nederland die als maandelijks magazine en een dagelijks geactualiseerde website verschijnt. Emerce wordt verspreid onder beslissers en beleidsmakers op het gebied van e-business. Emerce wordt tevens gepubliceerd op Palm, Nokia, WAP en SMS. Emerce is een uitgave van Iconomy Publishers in Amsterdam.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (