Stijging resultaat Nuon eerste helft 2000

Datum nieuwsfeit: 14-09-2000
NUON

Stijging resultaat Nuon eerste helft 2000

Nuon heeft over de eerste zes maanden van 2000 een resultaat uit de gewone bedrijfsvoering geboekt van 372 miljoen gulden. Dat is 5% hoger dan in het eerste halfjaar van 1999. De netto-omzet steeg ook met 5% tot 3,9 miljard (1999 3,7 miljard). De solvabiliteit van de onderneming is gestegen tot 52%.

Voor een deel wordt de hogere netto omzet veroorzaakt door de gestegen brandstofprijzen van zowel gas als elektriciteit als gevolg van de hogere olieprijs. Hogere inkoopkosten worden 1:1 doorberekend in de verkoopprijzen en leveren geen bijdrage aan de marge. Die marge is over dit eerste halfjaar 1% lager uitgevallen dan in 1999 vanwege lagere tarieven door de DTe-voorschriften, maar ook door verminderde afzet van gas en warmte door het relatief warmere weer.

>>verder