NetworkPlaza lanceert online marktplaats netwerkapparatuur

Datum nieuwsfeit: 14-09-2000

NetworkPlaza lanceert online marktplaats voor netwerkapparatuur

NIEUW-VENNEP, 14 september 2000 - Het Nederlandse bedrijf NetworkPlaza biedt als eerste in Europa kwalitatief hoogwaardige netwerkapparatuur via internet aan. Vanaf 19 september kunnen eindgebruikers online bestellingen plaatsen via www.networkplaza.com. De apparatuur is hoofdzakelijk afkomstig van de vier marktleiders, Cisco Systems, Lucent Technologies, Nortel Networks en 3Com. Naast het bestel- en betalingsgemak zijn de aantrekkelijke prijzen en de levertermijn (binnen 48 uur) belangrijke voordelen voor de klanten.

NetworkPlaza levert de producten binnen de EG-landen en tevens in Noorwegen en Zwitserland. "Wij leveren netwerkapparatuur aan grootzakelijke eindgebruikers en internet service providers, klanten die precies weten wat ze nodig hebben," aldus Esther Honselaar, oprichter van NetworkPlaza. Ook kunnen klanten bij NetworkPlaza terecht voor specifieke diensten zoals installatie en onderhoud. Dit dienstenpakket zal in de toekomst verder worden uitgebreid met onder andere leasefaciliteiten.

Om het voor klanten mogelijk te maken op krediet te kopen, werkt NetworkPlaza samen met eCredible, dat specifiek voor dit doel een online systeem heeft ontwikkeld. Betaling met creditcards of andere minder veilige methoden is daardoor niet nodig.

Klanten plaatsen hun bestellingen via de beveiligde site. Iedere klant krijgt een eigen inlognaam en wachtwoord en kan op de site onder andere de voorraadposities en status van de eigen bestellingen opvragen. Op de site is het bovendien mogelijk om apparatuur van de diverse leveranciers te vergelijken. NetworkPlaza houdt klanten tevens op de hoogte van de nieuwe technologische ontwikkelingen die voor hen van belang zijn. Noot voor de redactie (

Noot voor redacties