Themabijeenkomsten over balans tussen werk en prive

Datum nieuwsfeit: 14-09-2000

ACTUALITEITEN

Persbericht: 14-09-2000 - Wat is een goede
balans tussen werk en prive?

DLV Adviesgroep organiseert 5 themabijeenkomsten over het optimaliseren van de arbeidsorganisatie in het gezin. Werken en een gezin hebben is zwaar, dat ondervinden veel mensen in hun dagelijks leven.
Het zoeken naar een goede balans tussen werk en privé, met een goede verdeling van tijd en prioriteit voor beide zaken, komt zowel de mens als zijn werk ten goede. Dit kan iedereen aanleren.

Doel van de trainingsdag is het aanreiken van praktische tips en het geven van achtergrondinformatie hoe de organisatie van uw arbeid verder is te optimaliseren. Dit doel wordt enerzijds bereikt door het vergroten van uw kennis en inzicht op dit terrein en anderzijds door kennisuitwisseling met de overige cursisten. De ingebrachte praktijksituaties worden geoefend met rollenspelen. Deze trainingsdag richt zich met name op werkende moeders met kinderen.

De volgende onderwerpen komen aanbod:

* Timemanagement.

* Inspanning en ontspanning.

* Het scheiden van werk en prive.

* Taakverdeling.

* Uitwisselen van praktische kennis en theorie over kinderopvang, vervoer, omgeving, verlof, part-time werken.

De eendaagse bijeenkomst wordt dit najaar gehouden. Na uw opgave wordt bekeken waar en wanneer er bij u in de buurt een bijeenkomst zal plaats-vinden. De kosten voor deelname zijn alleen de lokatie- en materiaalkosten, inclusief lunch en consumpties. Deze bedragen f. 50,--. De bijeenkomst duurt van 9.30 uur tot 16.00 uur. Als bevestiging van uw aanmelding wordt er een definitieve uitnodiging met programma en routebeschrijvng toegezonden.

Voor vragen of deelname kunt u tot en met 26 september a.s. contact opnemen met DLV Adviesgroep, Gerty Leeuwerik, telefoonnummer 0592-378130.

Noot voor redacties