Actie BOVAG tegen hoge benzine- en dieselaccijnzen

Datum nieuwsfeit: 14-09-2000

BOVAG

actie BOVAG tegen hoge benzine- en dieselaccijnzen

Iedereen kan nu zelf zijn mening geven

ACTIE BOVAG TEGEN
HOGE BENZINE- EN DIESELACCIJNZEN

Vandaag start BOVAG een actie om ministers en kamerleden indringend te informeren over de mening van de Nederlanders over de benzine- en dieselaccijnzen. Volgens BOVAG is het nu de hoogste tijd dat deze accijnzen worden verlaagd en wel met tenminste het Kwartje van Kok. Tot deze grote accijnsverhoging werd in 1991 besloten om een financieringstekort bij de Rijksoverheid te dichten. Nu het Rijk enorme overschotten heeft en bedrijfsleven en burgers zuchten onder de torenhoge brandstofprijzen, moeten de accijnzen worden verlaagd.

BOVAG heeft op Internet in haar website www.BOVAG.NL een nieuw gedeelte geopend www.BOVAG.NL/accijnsprotest waar een ieder die het maar wil zijn eigen mening kan geven over de accijnzen in Nederland en wat er moet gebeuren. Een onder een onafhankelijke redactie staande nieuwsrubriek houdt het belangrijkste nieuws over de vele accijnsontwikkelingen in Nederland en daarbuiten bij.

Ministers, ambtenaren en politici kunnen zich nu zelf op de hoogte stellen wat er onder de Nederlandse weggebruikers leeft aan meningen en visies op de accijnzen.

Alle BOVAG-leden krijgen vandaag en morgen posters en pamfletten om hun klanten te attenderen op deze nieuwe mogelijkheid hun eigen mening te geven.

In een brandbrief aan minister Zalm van Financiën vraagt BOVAG samen met de RAI Vereniging de benzineaccijns met het Kwartje van Kok te verminderen en de dieselaccijns met 19,5 cent om het op diesel aangewezen bedrijfsleven te ontzien. In het bijzonder transporteurs rijschoolhouders en pomphouders, vooral die in de grensstreek, kijken reikhalzend uit naar de voor hen van levensbelang zijnde accijnsverlaging.

EINDE BERICHT

Noot voor redacties