Windows Me nu leverbaar via OEM-partners en in winkel

Microsoft Benelux

Windows Millennium Edition (Windows Me) per direct verkrijgbaar

Windows Me nu leverbaar via OEM-partners en in winkels wereldwijd

Schiphol-Rijk, 14 september 2000 - Microsoft Windows Millennium Edition (Windows Me), het nieuwe besturingssysteem voor thuis-PC's, is per direct verkrijgbaar. Windows Me voorziet in interessante technologieverbeteringen op het gebied van digitale media, de online beleving, het gebruiksgemak van de PC en thuisnetwerken. Windows Me is verkrijgbaar als een volledig pakket en als upgrade voor gebruikers van Windows 95, Windows 98 en Windows 98 Second Edition. PC-producenten, waaronder Compaq, Hewlett-Packard en IBM bieden het Windows Me-besturingssysteem voorgeïnstalleerd aan op nieuwe consumenten-PC's.

"Microsofts inspanningen zowel de behoeften van consumenten als de interessante technologietrends op het gebied van thuiscomputers te begrijpen, vormen het fundament voor Windows Me," zegt Steve Ballmer, CEO van Microsoft. "Windows Me is specifiek ontworpen voor thuisgebruikers en deze klanten zullen zeer ingenomen zijn met de verbeteringen die het besturingssysteem biedt."

Wat is er nieuw in Windows Me?

Windows Me is een technologie-update voor gebruikers van thuis-PC's. De verbeteringen voor het thuisgebruik zijn voornamelijk te vinden in de volgende gebieden:

* PC Health. De voorzieningen in Windows Me om de 'gezondheid' van de PC op peil te houden helpen om de eventuele angst voor computers bij nieuwe en ervaren gebruikers weg te nemen, doordat deze zorgdragen voor eenvoudiger en betrouwbaar thuisgebruik. Door voorzieningen, zoals een meer geïntegreerde en makkelijk te gebruiken Help Center en de System Restore, die het mogelijk maakt terug te keren tot een datum voordat de problemen ontstonden, kunnen gebruikers van Windows Me ontspannen met de PC werken.
* Digitale media. Het wordt steeds populairder de thuis-PC te gebruiken om meer te doen met afbeeldingen, video, muziek en games. Microsoft wil een platform bieden dat gebruikers van thuis-PC's helpt om dit op een eenvoudiger en plezieriger manier te doen.

* Online gebruik. Windows Me zorgt voor de beste Internet-mogelijkheden voor gezinnen, door uitgebreide voorzieningen te bieden voor de zaken die voor hen het meest relevant zijn: browsen, online winkelen, e-mail versturen en ontvangen, chatten, online games spelen, eenvoudig webpagina's maken en contact onderhouden met vrienden en familie.
* Thuisnetwerken. Microsoft streeft ernaar om het groeiende aantal gezinnen met meer dan één PC de voordelen van een thuisnetwerk te bieden. Het is nu eenvoudig om PC's met elkaar te verbinden met het doel de Internet-verbinding, printers en andere randapparatuur te delen.

Prijzen en beschikbaarheid

Windows Me is vanaf vandaag beschikbaar in 15 talen en zal binnen 90 dagen verkrijgbaar zijn in 28 talen. Geen ander Microsoft-product is zo snel in vertaling beschikbaar gekomen. De verwachte gemiddelde verkoopprijs voor Windows Me bedraagt NLG 599,- voor het volledige pakket en NLG 299,- voor de upgrade (vanaf 1 januari 2001). Gebruikers van Windows 95, Windows 98 en Windows 98 Second Edition kunnen tussen nu en 31 december 2000 de update naar Windows Me aanschaffen voor de speciale introductieprijs van NLG 149,-. Daarna zal de verwachte verkoopprijs van de update NLG 299,- bedragen.

Meer informatie over Windows Me is te vinden op www.microsoft.com/presspass/newsroom/winme/.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center tel. +31 (0)20 5001005.

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon:
+31 (0)23 - 562 82 08

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.