Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 14-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 14-09-2000 Persbericht district Den Bosch

HENNEPKWEKERIJ ONTDEKT EN ONTMANTELD In een woning aan de Zesde Donk heeft de politie vanochtend een hennepkwekerij aangetroffen. De woning, die deel uit maakt van een flatcomplex voor ouderen, was wel verhuurd maar werd niet bewoond. Er zijn ongeveer 200 planten in beslaggenomen, alsmede electrische apparatuur. De kwekerij was volledig in bedrijf. In de woning werd verder niemand aangetroffen. De huurder kan een proces-verbaal tegemoet zien. De politie trad vanochtend op na meerdere klachten uit de buurt over stankoverlast.

FLIPPERAARS ACTIEF Vannacht hebben onbekenden getracht via de flipper- of hengelmethode twee keer een huis binnen te komen. Van beide woningen, aan de Piano en het Wielsem, zat de voordeur niet op het nachtslot! Er wordt verder niets vermist.

ONGEVAL LETSEL Op het viaduct over de A59 ter hoogte van Drunen zijn gisterenavond laat twee mensen gewond geraakt bij een verkeersongeval. Een 30-jarige Waalwijker verzuimde op de afrit met zijn auto voorrang te verlenen aan een andere auto, bestuurd door een 37-jarige man uit Veen. De brandweer moest de Waalwijker en zijn passagiere, een 28-jarige Waalwijkse, uit de auto bevrijden. Zij werden overgebracht naar het ziekenhuis in Den Bosch.

INBRAAK In een kantoorpand aan de St.Teunislaan heeft men vannacht ingebroken. Men verbrak een raam en nam geld weg uit een kassa. Het is nog onbekend hoeveel geld er weg is.

AANHANGER GESTOLEN In de nacht van disndag op woensdag is van het erf van een huis aan de Tuinbouwweg te Haarsteeg een groene aanhangwagen, tandemasser met een huif erop van het merk Equipe, gestolen.

AUTO GESTOLEN Vannacht is aan de Parade een goudkleurige Opel Kadett met het kenteken TL-40-XV weggenomen.

VAN GSM BEROOFD Vannacht is een 19-jarige man aan de Oude Vlijmenseweg van zijn GSM beroofd. Het slachtoffer werd door twee jongens op een scooter met een mes bedreigd, en hij moest zijn GSM afgeven. Hij deed pas vanmiddag aangifte.

ACCU GESTOLEN Vannacht is uit een invalidenvoertuig, die aan de Grevelingen stond geparkeerd, de accu gestolen. Deze heeft een waarde van 700 gulden.

DIEF AANGEHOUDEN Vanochtend heeft de politie op het Wielsem een 37-jarige man aangehouden omdat hij even te voren in een parfumerie aan de Markt enkele flesjes reukwater met een waarde van 65 gulden had gestolen. De man werd ingesloten.

DIEFSTAL Vanochtend hebben vier knapen uit de vitrine van een fotozaak aan de Helftheuvelpassage een GSM met een waarde van 1100 gulden gestolen. In een andere fotozaak bleef het bij een poging. De dieven staan in ieder geval op de band van de beveiligingscamera. De politie onderzoekt de zaak.

DIEFSTAL BROMMER Uit de schuur van een huis aan de Bijsteren is vannacht een paarse Beta bromfiets gestolen, nadat men de poort en de deur had opengebroken.