Verslag Member meets Member sessie bij Philips

Datum nieuwsfeit: 14-09-2000

08-09-2000 Geslaagde Member meets Member sessie bij Philips

Op donderdag 7 september 2000 vond er bij Philips International BV een MmM-sessie plaats met als onderwerp "Extranet Security, implementing the Philips Corporate Certification Authority".

De Member meets Member sessie is een kleinschalige bijeenkomst voor deelnemers van ECP.NL die plaatsvindt op de bedrijfsvloer van één van de deelnemers die als gastheer optreedt. Roger Bons van Philips Corporate IT vertelde de 28 aanwezigen iets over het Philips Corporate Certification Authority-project. Wanneer men gebruik maakt van een stelsel met publieke en private sleutels biedt het uitgeven van certificaten extra veiligheid. Certificaten bevestigen dat de publieke sleutel ook daadwerkelijk toebehoort aan degene die hem gebruikt. Het gaat Philips om certificaten voor werknemers om toegang te verkrijgen tot de eigen extranetten. Tevens kunnen toeleveranciers zich middels een certificaat identificeren op het extranet van Philips.

Philips wil zelf een deel van het uitgifte-proces uitvoeren en enkel het technische gedeelte uitbesteden aan certificatenaanbieder Verisign.

Na het verhaal van Roger Bons gaf Arie van Bellen nog een korte toelichting op het project TTP.NL (Trusted Third Parties).