Website richt zich op verzekeringsplicht zelfstandigen

Datum nieuwsfeit: 15-09-2000

Flexplaza.nl adviseert en ondersteunt
bij verzekeringsplicht zelfstandigen

Flexplaza.nl voorziet in diensten die aansluiten op nieuwe wetgeving

ROTTERDAM, 14 september 2000 - Op 1 september jl. is het LISV besluit van kracht geworden voor zelfstandige automatiseringsdeskundigen. Dit besluit heeft betrekking op de vaststelling van de verzekeringsplicht. Met dit convenant is een einde gekomen aan de onzekere status van de freelance en zelfstandige ICT-ers. In artikel 6 van het convenant wordt bepaald dat de automatiseringsdeskundige zijn aansprakelijkheid dient af te dekken. Bovendien is hij verplicht algemene voorwaarden te hanteren.

Het nieuwe dienstenportal Flexplaza.nl biedt een unieke verzekering op maat voor de beroeps- en de bedrijfsaansprakelijkheid van freelance en zelfstandig werkende ICT-ers. Bovendien kunnen zij hier terecht voor juridisch advies over bijvoorbeeld het opstellen van algemene voorwaarden en contracten, fiscale adviezen en accountantsdiensten. Flexplaza.nl biedt de diensten als onafhankelijk platform en werkt samen met diverse onafhankelijke adviseurs. Door doelgerichte inkoop kan Flexplaza.nl deze diensten en producten voordelig aan zelfstandig werkende ICT-ers aanbieden en via haar website beschikbaar stellen.

De unieke en exclusieve bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft Flexplaza samen ontwikkeld met verzekeraar AIG. Dit verzekeringsproduct is het enige product op maat voor de freelance en zelfstandige ICT-er en speelt in op de nieuwe wetgeving. Fenit heeft over de schouder meegekeken bij de ontwikkeling van dit product. Over Flexplaza.nl
Flexplaza.nl is een onafhankelijk portal voor de freelance en zelfstandige automatiseringsdeskundige. Naast het aanbieden adviesdiensten en financiële producten publiceert het Flexplaza.nl vacatures van organisaties die van de diensten van freelance ICT-ers gebruik willen maken en functioneert op deze manier als online-makelaar voor ICT-opdrachten. Naast virtuele marktplaats is Flexplaza ook een informatiebron. Freelance ICT-ers vinden hier vaknieuws en relevante marktinformatie. Voor meer informatie: www.flexplaza.nl

Meer informatie voor de redactie:
FLEXPLAZA.nl Potters PR Frank Schouten Monique Potters Telefoon: 010 2251282 Telefoon: 0345 501595 Email: (f.schouten@flexplaza.nl) Email: (monique@potterspr.nl)